هجدمین جشن خانه سینما بیست و دوم شهریور برگزار می شود و همانطور که می دانید هفته نامه ی یالثارات هم همچنان در حال انتشار است. از آنجایی که بعضی از دوستان به جشن های سینمایی به چشم چالش های ناموسی نگاه می کنند بنده به عنوان نماینده نشریات توقیف ناپذیر در نشریات توقیف پذیر یک سری از قوانین لازم الاجرا را خدمت سینماگران و مجرمان گرامی عرض می کنم:
توضیح: از آنجایی که ما با «ماده» مخالفیم و «مواد» هم برای سلامتی مضر است از عنوان «نر» به جای «ماده» استفاده می شود.
نرِ یک) بانوان دعوت شده باید با ظاهر مناسب در جشن حاضر شوند و از پوشش های بومی و تولید داخل استفاده نمایند. کارتن یخچال های ارج یا امرسان که هم بومی اند و هم شخص را کاملا پوشش می دهند بهترین نمونه ها هستند.
تبصره: ایجاد سوراخ در کارتن یخچال جهت ورود و خروج هوا اگر موجب لذت نشود اشکالی ندارد. اما جلوی چشم ایراد دارد. زن می خواهد چه چیزی را ببیند؟
نرِ دو) در راستای لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی در مبارزه با معضلات فرهنگی مردانی که همسرانشان به اصطلاح هنرمند (مجرم) هستند تنها باید با ابزارهای فرهنگی از جمله پایه دوربین، بوم صدا یا مونوپاد زن را به سزای اعمال خود برسانند.
تبصره یک: استفاده از میز، صندلی، ظرف میوه و سایر آلات غیرفرهنگی در صورت نبودن ابزار فرهنگی بلااشکال است.
تبصره دو: مجازات از طریق پرت کردن دستمال مرطوب گلوله شده و سایر ابزار غیرفرهنگی و نرم مصداق بارز بی غیرتی و […] است.
نر سه) مدعوین پشت تریبون باید از به زبان راندن حرف هایی که ما خوشمان نمی آید خودداری کنند. به درک که سینماگران محدودیت دارند.
نر چهار) اگر زن روی سن رفت و جایزه گرفت داوران موظفند جایزه او را پس گرفته و بایگانی نمایند. اگر آن زن انسان خوبی بود اشاره می کرد و می گفت آقامون بعدا میاد می گیره.
نر پنج) شوخی و خنده به عنوان یکی از راهکارهای غرب جهت سیطره بر فرهنگ کشور و ترویج بی غیرتی در مراسم جشن سینما محکوم و ممنوع است. این که یک نفر شوخی کند و عده ای زن و مرد در کنار هم بخندند معنایی جز بی غیرتی ندارد. مگر ما هم مثل آن اسکار بی ناموسیم؟
نر شش) زدن هرگونه کف ممنوع است. مراسم به صورت خشک و خالی برگزار شود. اگر هم کسی جایزه گرفت حضار با «صد باریکلا» و «هزار ماشالا»ی آرام وی را تشویق نمایند.
نر هفت) متاسفانه دیده می شود که مجری مراسم یا اهداکنندگان جوایز با ایجاد یک تعلیق می گویند جایزه ی فلان بخش می رسد به … به … به … خب به و برکه! اینها منظورشان همان goes to ی غرب است. خب گُز تو روح هر کی این را باب کرد. چرا بین زن و مرد هیجان ایجاد می کنی؟
نر هشت) استفاده از موسیقی زنده از طریق ابزار و آلات تولید صدا و آهنگ ممنوع است. خودتون رعایت کنید دیگه ما نیایم دو ساعت معطل لغو شیم.
امید است با رعایت نرهای فوق دیگر شاهد هیچگونه فحاشی ناموسی در مطبوعات کشور نباشیم.
روزنامه شهروند / صفحه شهرونگ
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- زمان برگزاری مجمع و انتخابات خانه سینما تعیین شد
- انتخابات و جشن خانه سینما چه زمانی برگزار میشود؟
- جشن خانه سینما امسال هم برگزار نمیشود؟
- برشهای کوتاه/ تصنیفی که محمدرضا شجریان در نهمین جشن خانه سینما خواند
- تازهترین خبرها از جشن خانه سینما در روزگار کرونایی
- تغییرات در جشن خانه سینما/ توجه به زیرساختهای فنی و دیجیتال
- همایون اسعدیان مطرح کرد/ برگزاری جشن خانه سینما در شرایط روانی و اقتصادی فعلی، مطلوب نیست
- شمس و مولانا به روایت فرهادی ،حاتمی کیا ،سعید روستایی و فرح بخش/طنز آیدین سیار سریع
- انتقاد بهمن فرمانآرا از اوضاع سینمای ایران/ فیلمفارسی شرف دارد به بعضی فیلمها
- بیست و یکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- حاشیه بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران / گزارش تصویری
- مازیار میری: فروش بلیطهای جشن خانه سینما را از مراجع قضایی پیگیری میکنیم
- در شب بزرگداشتهای جشن خانه سینما چه گذشت؟/ شب «تنهاهای زیبا»
- آیین بزرگداشتهای بیستویکمین جشن خانه سینما / گزارش تصویری
- گفتوگو با حسن زاهدی/ جوانها را از ما ترساندهاند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





