انیمیشن «مرز» به کارگردانی هاجر آقایی و محمدعلی عباس که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه میشود، به موضوع مهاجرت اجباری زنان، دختران و کودکان به هنگام جنگ میپردازد.
به گزارش سینماسینما، در خلاصه داستان انیمیشن کوتاه «مرز» آمده است: «دختری به اجبار جنگ قصد عبور از مرز را دارد اما سربازی که دلبسته اوست بر حسب انجام وظیفه مانع رفتن او میشود…»
هاجر آقایی با بیان اینکه «مرز» با تکنیک دو بُعدی ساخته میشود، دربارهی مراحل تولید آن اظهار کرد: طراحی بکگراندهای این انیمیشن کامل شده اما هنوز انیمیت کار شروع نشده چرا که به خواست مرکز گسترش ممکن است تغییراتی در فیلمنامه داشته باشیم و اگر انجام این تغییرات در شورای انیمیشن مرکز تصویب شود، مدت زمان تولید «مرز» یک سال افزایش خواهد یافت.
وی درخصوص دلیل انتخاب این موضوع توضیح داد: محمدعلی عباس (کارگردان دیگر فیلم) خود درگیر جنگ و شاهد مشکلات زنان به هنگام مهاجرت اجباری بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سوژه را به انیمیشن تبدیل کنیم.
آقایی دربارهی عوامل تولید انیمیشن «مرز» گفت: لیآوت کار را رامین شرفی انجام داده و اجرای بکگراند برعهده محسن ملکوتی بوده است، اما هنوز دیگر عوامل تولید این انیمیشن قطعی نیستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با داگ بلاک رازهای مستندهای شخصی را بدانید
- «سینماحقیقت» در سیما/ تازههای سینمای مستند را در «سینماحقیقت» ببینید
- انتشار مسترکلاس لائورا راسکارولی/ آنچه درباره «فیلم رساله» باید بدانید
- به شخصیتهای فیلمتان نزدیک شوید/ توصیههای «مهرداد اسکویی» درباره مستندسازی
- «ستارگان زیر باران» به جشنواره زلین میرود
- فراخوان پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
- بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۱/ If Anything Happens I Love You
- برشهای کوتاه/ انیمیشن اوریگامی
- پایان فیلمبرداری «ما که هستیم»
- مستند «دلبند» برنده ۵ جایزه از جشنوارههای بینالمللی شد
- «آدم خانگی» بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «بوگوتا» شد
- کسب دو جایزه بینالمللی برای انیمیشن «آقای گوزن»
- نمایش مستند «وَرس» در جشنواره «بیگواتر» آمریکا
- «اسحاقی» و «کیارستمی» برنده دو جایزه از جشنواره «یاماگاتا» ژاپن شدند
- نقد و بررسی ۲ فیلم در کانون فیلم سینماحقیقت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





