تهیهکننده سریال «بوتیمار» با اشاره به قصه این سریال توضیح داد که به دلیل به تصویر کشیدن مشکلات مردم در اوضاع کرونایی قصه سریال هم با کرونا آغاز میشود.
به گزارش سینماسینما، مهران مهام تهیه کننده تلویزیون درباره سریال نوروزی «بوتیمار» که کرونا را هم وارد قصه خود کرده است گفت: قصه این سریال با کرونا شروع میشود چون ما واقعه مهمی در کشور داشتیم که خیلی ها را هم از دست دادیم از این رو کرونا را به قصه خود آورده ایم.
وی درباره تاثیر کرونا در ساخت سریال عنوان کرد: این اتفاق یک ریسک بود به طور مثال وقتی ماسک روی صورت بازیگر می آید همه صورت او را می پوشاند اما نکته مهم این بود که تا حدی به مشکلات کرونا بپردازیم و اینکه چه بلایی به سر مردم می آورد.
تهیه کننده «بوتیمار» درباره کاراکتر محوری این قصه نیز توضیح داد: در همین اوضاع کرونایی کاراکتر قصه فشارهای اقتصادی زیادی را هم تحمل می کند و درگیر یک کلاهبرداری هم می شود و درنهایت پزشک به او توصیه می کند که برای آرامش به یک سفر برود.
مهام در ادامه عنوان کرد: ما ۲ واژه «زنده مانی» و «زندگانی» داریم که الان بیشتر مردم را مجبور به زنده مانی کرده ایم. مردم از آینده و فردایشان ترس دارند و بیشتر به خاطر ترس از آینده، تورم و نبود امنیت اقتصادی درگیر مشکلات زندگی شده اند. در همین سریال هم به تقابل چنین خانواده هایی می پردازیم؛ خانواده ای که درگیر ترس های زندگی هستند و خانواده ای که به راحتی زندگی خود را ادامه می دهد.
این تهیه کننده سریال های طنز درباره عنوان «بوتیمار» نیز یادآور شد: «بوتیمار» در شعر پارسی به پرنده ای شهرت دارد که بخل از ویژگی هایش است، به اقیانوس میرسد اما از ترس اینکه آب تمام نشود آب نمی خورد و مشهور است که این پرنده همیشه در تشنگی به سر می برد. این مشکل هم در بسیاری از افراد جامعه ما وجود دارد که به دلیل همان ترس هایی که دارند امروز خود را زندگی نمی کنند. این ترس دیگر اجازه نمی دهد که حتی اگر بودجه لازم را هم داشته باشید، خرج کنید و برای اهداف و آرزوهای خود صرف کنید.
تهیه کننده «بوتیمار» درباره مشکلات تولید سریال در زمان کرونا نیز تصریح کرد: ما به شمال کشور اعزام شدیم و بلافاصله پروتکل ها و محدودیت های منع تردد اعلام شد و هیچ کس از ما حمایت نکرد. زمانی که ما به شمال کشور رفتیم هیچ نهادی از ما حمایت نکرد. پلیس ما را گرفت، جریمه کرد، ماشین به پارکینگ رفت، علی رغم اینکه نامه نیروی انتظامی داشتیم.
وی ادامه داد: با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساری تماس گرفتیم که به من گفت باید سریال را متوقف کنید و من هم سکانس های پلیسی را حذف کردم در حالی که از این طرف هم باید جوابگوی شبکه و سیمافیلم می بودم و نمی توانستم کار را متوقف کنم. با این حال ما بارها جریمه شدیم و مشکلات زیادی در این مسیر برایمان به وجود آمد.
مهام در پایان بیان کرد: روابط سازمان صداوسیما با سازمان ها باید به گونه ای باشد که وقتی می خواهیم کار کنیم دیگر اینقدر اذیت نشویم و همکاری ها صورت بگیرد.
سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و با حضور بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، اشکان اشتیاق و … برای نوروز ۱۴۰۰ در شبکه سه ساخته میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- بهرنگ توفیقی «بیهمگان» را به نیمه رساند
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- تصویربرداری سریال «خوشنام» از نیمه گذشت
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





