فیلم ‘ پرسه در حوالی من’ به کارگردانی ‘ غزاله سلطانی’ و با نقش آفرینی ‘ مهراوه شریفی نیا’ در جشنواره بین المللی فیلم ‘ پل’ یونان با عنوان( تساوی مرد و زن در سینما) برنده جایزه بهترین نقش زن را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اهدای این جایزه ‘پترا ترزا’ رئیس هیات داوران و مسئول این جشنواره بین المللی به رشد سینمای ایران در چند دهه اخیر اشاره کرد و گفت: فیلم ‘ پرسه در حوالی من’ که نقش اول این فیلم را شریفی نیا ایفا کرده، یکی از آثاراجتماعی ، خانوادگی و حساسیت بانوان در ایران و جهان را نسبت به خانواده و عشق به مادر بودن به تصویر می کشد. بازیگر بسیار توانمند نقش این بانو را ایفا کرده و به همین دلیل برنده بهترین نقش هنرمند زن شناخته و این جایزه را به خود اختصاص داده است.
شریفی نیا نیز در این مراسم گفت: بانوان ایرانی در تمام زمینه ها نقش بسیار فعال درجامعه و بخصوص در حوزه سینما دارند.
وی افزود: بانوان ایرانی نقش مهمی در حوزه سینما ایفا می کنند و این فیلم مساله ای را به تصویر می کشد که یکی از دغدغه های بانوان جهان امروز است.
بازیگر فیلم ‘پرسه در حوالی من’ به موضوع و روایت این اثر پرداخت و ادامه داد: مساله و معضل فیلم یادشده در ایران بسیار نادر است زیرا بانوان ایرانی معمولا ازدواج می کنند و هم به تشکیل خانواده و تحکیم آن باور دارند ، بنابراین موضوع فیلم پرسه در حوالی من بیشتر به یک مساله بین المللی می پردازد.
شریفی نیا افزود: این فیلم علاوه بر اینکه دغدغه خانم ها را به تصویرمی کشد، به بانوان می آموزد که نباید برای پر کردن خلاء زندگی خود دست به اقدامات خلاف قانون بزنند.

وی تصریح کرد: مساله مهی دیگری را نیز این فیلم مطرح می کند و آن اینکه اعتیاد به مواد مخدر و فقر سبب ایجاد مشکلاتی می شود که نه تنها فرد معتاد قربانی آن بوده بلکه فرزندان آنان نیز قربانی اصلی این معضل می شوند.
جشنواره بین المللی فیلم پل از۱۲ تا ۱۵ فروردین درسالن های سینمای مرکز آرشیو یونان برپاست ، فیلم هایی از ایران ، فرانسه، یونان، انگلیس،لهستان، قبرس ،آمریکا و سایر کشورهادر این رویداد هنری به رقابت پرداختند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه ویژه نابینایان «چهارشنبه سوری» با صدای مهراوه شریفینیا منتشر میشود
- اطلاعیه موسسه کارنامه و یادداشت یک فیلمساز درباره ادعاهای مطرح شده پیرامون سوژه «قهرمان»
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- خاطرهای که غزاله سلطانی از آخرین وداع عزتالله انتظامی با حمید سمندریان منتشر کرد + ویدئو
- نمایش موزیکال مری پاپینز / گزارش تصویری
- نخستین تصویر از گریم مهراوه شریفینیا و گوهر خیراندیش در «گورکن» منتشر شد
- «پرسه در حوالی من» نامزد دریافت سه جایزه از جشنواره لندن شد
- یادداشتی از مهراوه شریفینیا درباره فیلتر شدن تلگرام و مصائبش
- «پرسه در حوالی من» در شبکه نمایش خانگی
- جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره یونانی برای مهراوه شریفینیا
- نگاهی به فیلم «پرسه در حوالی من»/ سایه زن
- در سینماسینما ببینید/ پشت صحنه فیلم «پرسه در حوالی من» با عنوان پرسه در حوالى سایه
- نگاهی به فیلم «پرسه در حوالی من»/ نیهیلیسم زنانه
- نظر ملیکا شریفی نیا درباره بازی خواهرش/ ویدئو
- نگاهی به «پرسه در حوالی من» ساخته غزاله سلطانی/ وسوسه و وسواس مادر شدن!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





