مهلت ثبتنام و تحویل نسخه فیزیکی آثار سینمایی به سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تمدید شد.
به گزارش سینماسینما، با عنایت به درخواست برخی تهیهکنندگان و پخشکنندگان محصولات سینمای ایران و با عنایت به وضعیت موجود، مقرر شد آخرین مهلت ثبتنام تا ۱۷ فروردین و آخرین مهلت تحویل نسخ بازبینی تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ تمدید شود.
به همین دلیل، در ایام تعطیلات نوروزی نیز دبیرخانه فیلمهای ایرانی جشنواره در روزهای هفتم، هشتم و دهم فروردین از ساعت ۱۰ الی ۱۷ آمادگی دریافت نسخ فیزیکی آثار ثبت نام شده را خواهد داشت.
گفتنی است سیوهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بهمنظور معرفی تولیدات یکساله سینمای ایران به مهمانان، خریداران، مدیران جشنواره های جهانی و نمایندگان شرکتهای پخش بینالمللی حاضر در این رویداد، امکان ارائه مجازی این فیلمها را تحت عنوان «نمایشهای بازار» فراهم آورده است.
متقاضیان نمایش فیلمها در بخش «نمایشهای بازار سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر» قادر خواهند بود با رجوع به سایت www.fajriff.com نسبت به ثبت اثر خود اقدام کنند.
مقررات «نمایشهای بازار» به شرح زیر است:
فیلمهای ایرانی که در یکی از پلتفرمهای امن بینالمللی، با تأیید مستقیم صاحبان آثار، بهمنظور بازبینی، به شکل غیرقابل دانلود، در اختیار خریداران، پخشکنندگان و برنامهریزان جشنوارههای بینالمللی قرار میگیرند، میبایست حائز شرایط زیر باشند:
۱- فیلمهای ایرانی که در فاصله زمانی آغاز دی ماه ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ آماده نمایش شده باشند و به هیچ وجه اکران سینمایی، نمایش تلویزیونی، اینترنتی و شبکه نمایش خانگی نداشته باشند.
(توضیح: با توجه به محدودیت تعداد فیلمهای قابل بارگذاری در پلتفرم امن بینالمللی، فیلمهای مورد نظر توسط مسئولین برگزارکننده جشنواره انتخاب خواهند شد.)
۲- تهیهکننده یا کارگردان فیلم میبایست از شاغلین صنعت سینمای ایران باشد.
۳- فیلم میبایست دارای پروانه نمایش از اداره کل ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
۴- نسخه نمایش فیلمها میبایست دارای زیرنویس صحیح انگلیسی باشد و برگزارکننده بازار قادر به تقبل هیچ هزینهای درخصوص آمادهسازی فایل فیلم با زیرنویس انگلیسی و بارگذاری آن بر پلتفرم بینالمللی نخواهد بود.
۵- توضیحات دقیق درباره فایل فیلمهایی که برای بارگذاری انتخاب میشوند و نحوه بارگذاری فایلها به ارائهکنندگان آثار منتخب اعلام خواهد شد.
بدیهی است به روال هر ساله، فیلمهای ایرانی بخشهای مختلف جشنواره از میان آثار برگزیده برای نمایش در بازار انتخاب خواهند شد.
سیوهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۵ تا ۱۲خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





