معاون امور بینالملل جشنواره جهانی فیلم فجر توضیحاتی درباره تعداد فیلمها و مهمانانی که در این دوره از جشنواره حضور دارند، ارائه کرد. به گزارش سینماسینما، امیر اسفندیاری معاون امور بینالملل سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره فیلمها و مهمانانی که در جشنواره امسال حضور دارند، توضیحاتی را ارائه داد.
وی در ابتدا درباره تعداد فیلمهای حاضر در جشنواره گفت: در جشنواره امسال بیش از ۱۳۰۰ فیلم توسط مشاوران دیده شده است که از بین آنها با نظر و انتخاب مستقیم دبیر جشنواره حدود ۱۲۰ فیلم برای بخشهای مختلف جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب میشود.
معاون بینالملل جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: این فیلمها برای ۱۲ بخش اصلی و جنبی جشنواره امسال که شامل سینمای سعادت، جلوهگاه شرق، جام جهاننما، نمایش فیلمهای کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذرهبین، نمایشهای ویژه (بهترین کشورها و دنیای ما)، فانوس خیال، زیتون های زخمی، مروری بر آثار سینمای ایتالیا، مروری بر آثار سینمای گرجستان، زنگ سینما و جشنواره فیلم کوتاه آلمان هستند، توسط آقای رضا میرکریمی انتخاب شده و به نمایش درمیآیند.
اسفندیاری با اشاره به رشد تعداد کشورهای حاضر در جشنواره امسال تاکید کرد: در دوره قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر مهمانهایی از ۶۶ کشور جهان داشتیم که این رقم امسال به ۷۸ کشور رسیده و همچنین امسال از ۴۵ کشور جهان فیلمهای بلند و کوتاه در جشنواره حضور دارند.
وی درباره مهمانهای خارجی که امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند، عنوان کرد: امسال بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی خواهیم داشت که شامل مدیران و برنامهریزان جشنوارههای مختلف، خریداران فیلم، غرفهداران، فیلمسازان حاضر در بخش دارالفنون، داوران و مهمانهای ویژه میشوند.
معاون امور بینالملل جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: مهمانان ویژهای که امسال در سی و ششمین دوره جشنواره جهانی به ایران میآیند، برجسته و شناخته شده هستند که تاکنون نام اولیویه مگاتون کارگردان دو قسمت از فیلم سینمایی «ربوده شده»، کارن شاخنازاروف تهیهکننده، نویسنده و کارگردان روس و توماس ماخ فیلمبردار آثار ورنر هرتزوگ اعلام شده و نامهای دیگر نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
اسفندیاری در پایان صحبتهایش درباره ترکیب داوران بخش های مختلف توضیح داد: در جشنواره جهانی امسال در بخش بینالملل ۵ داور خارجی و ۲ داور ایرانی، در بخش جلوهگاه شرق ۴ داور خارجی و یک داور ایرانی، در بخش بین الادیان ۲ داور خارجی و یک داور ایرانی و در بخش جایزه نتپک ۲ داور خارجی و یک داور ایرانی حضور خواهند داشت.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- کمی بیرحم کمی جسور/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





