تاریخ انتشار:1404/07/29 - 06:34 تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 212635

سینماسینما، پاریس

«یک تصادف ساده» ساخته جعفر پناهی بعد از آنکه از اول اکتبر ‌‌در فرانسه اکران شد، از پانزدهم اکتبر در آمریکا به نمایش عمومی در آمد.

جعفر پناهی مدتی است برای تبلیغات فیلمش در آمریکا به‌سر می‌برد و برای بهتر دیده شدن فیلمش برای نامزدی در رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار تلاش می‌کند. او برای تبلیغات فیلم خود که برنده نخل طلای کن است، از حمایت بسیار کمپانی مشهور آمریکاییnéon  برخوردار است. این کمپانی که فیلم‌های هنر وتجربه مردم‌پسند و فراگیر را در کارنامه خود دارد امسال چهار فیلم مطرح شده در جشنواره کن را نیز خریده و همزمان با «یک تصادف ساده » برای کاندیدا شدن در اسکار بهترین فیلم بین‌المللی برایشان تبلیغ می‌کند.

فیلم جعفر پناهی در روز اول اکران در آمریکا، ۲۵٫۸۷۷ دلار، روز دوم ۴۶٫۹۷۹ دلار، روز سوم ۶۲٫۸۸۰ دلار، روز چهارم ۸۸٫۷۷۳ دلار و روز پنجم ۱۱۵٫۰۰۰ دلار فروخته است. در جدول فروش‌ها در آمریکا این فیلم در رده بیست ودوم جدول دیده می‌شود.

از سوی دیگر «یک تصادف ساده» در فرانسه در طول ۲۱ روز نخست توانسته ۴۳۳۷۲۳ تماشاگر را در ۳۵۹ سینما به خود جذب کند. طبق آمار باکس آفیس فرانسه، این فیلم در هفته سوم ۴۰ در صد افت فروش داشته است، و از چهارشنبه چهارمین هفته خود را ادامه خواهد داد. برمبنای گزارش مجله فرانسوی، فیلم جعفر پناهی به کشورهای  آلمان، اتریش، بلژیک، برزیل، کره جنوبی، اسپانیا، یونان، ایرلند، ایتالیا، لهستان، کانادا، رومانی، انگلستان، سویس، تایلند، و ترکیه فروخته شده است، اما هنوز برخی از این کشورها، تاریخ به‌نمایش در آمدن آن را اعلام نکرده‌اند.

در مورد اسکار بر مبنای اطلاعات سایت‌های سینمایی، ۸۹ فیلم از کشورهای گوناگون برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به آکادمی اسکار پیشنهاد شده است. این آکادمی قرار است روز ۱۶ دسامبر لیست ۱۵ فیلم که انتخاب اولیه محسوب می‌شود را ارائه دهد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها