بهناز شوشتری – کارشناس ارشد مطالعات زنان،در یادداشتی به آخرین ساخته تهمینه میلانی ، واکنش نشان داده است.
به گزارش سینما سینما،این کارشناس در یادداشت خود نوشته :
باور کنید هیچ صحنه ای از این فیلم نبود که من در زندگی شخصی بین اطرافیان ،همسایه یا دوستان و کِیس های متفاوت، ندیده باشم.
تمام سکانس های این فیلم برای من یاد آور یک زن بود که این اتفاقات را تجربه کرده بود و من از نزدیک شاهد آن بودم.
باور کنید زندگی شان همینقدر اغراق آمیز ،پر از ترس و وحشت و خشونت است و اصلا هم شوخی نیست…
یادمه روزی که موضوع پایان نامه ام (بررسی رابطه حمایت اجتماعی با خشونت خیابانی علیه زنان) را انتخاب کردم ،
استادم گفت کاش رابطه حمایت اجتماعی با خشونت خانگی رو کار میکردی، یا خشونت علیه زنان باردار ، اینطوری هم جامعه آماری بیشتری داشتی و هم دسترسی بهشون آسونتر میشد, در بحث خشونت خیابانی،دسترسی به کِیس های تحقیق برات دشوارتره!!کمتر کسی حاضره از تجربه هاش درمورد خشونت خیابانی صحبت کنه ، ولی خشونت خانگی زحمتش مراجعه به یک کلینیک روانشناسیه و بس ،به راحتی به موارد زیادی از زن ها و دخترهای بزه دیده دسترسی پیدا میکنی. سکوت کردم و در جواب بهش گفتم،
روحم نمیکشه…زندگی شخصی خودم مختل میشه!! خشونت خیابانی فرد از جانب یک متجاوز آسیب میبینه، اما در خشونت خانگی ،فرد از طرف نزدیکان و عزیزانش آسیب میبینه،و کار کردن رو این موضوع خیلی برام سنگینه… امروز تمام سکانس های این فیلم بغض کرده بودم، ممنونم از تو تهمینه میلانی عزیز، که خیلی خوب به نبود قوانین مختص به خشونت خانگی پرداخته بودی، به اینکه نبودن حمایت اجتماعی از قربانیان خشونت خانگی باعث میشه اونها رو به راههایی بکشونه که شاید بازگشتی از آنها نداشته باشند .
منبع :کانال تهمینه میلانی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





