عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر و مدیران بخش های مختلف با حضور اهالی رسانه در محل پردیس چارسو برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی در ابتدای این مراسم با خوش آمدگویی به حاضران گفت: این برنامه برای این است که اهالی مطبوعات سه فیلم جلو باشند و به همین منظور فیلم سینمایی معلم (TheTeacher) از جمهوری چک از آثار حاضر در بخش جشنواره جشنوارهها برای اهالی رسانه در سالن اصلی پردیس چارسو اکران میشود. همچنین در بخش بام نشین واقع در طبقه هفتم پردیس چارسو دو فیلم مادر (Emma) از اندونزی حاضر در بخش مسابقه بین الملل و میز (The Tabl) حاضر در بخش سینمای کره در سالن ۲ و ۳ به نمایش در میآید.
وی افزود: نکته مهم این است برای برگزاری یک جشنواره خوب هم به نرم افزار نیاز داریم که ما سعی کردیم در این زمینه تلاش خوبی را انجام دهیم و جشنواره خوبی را در سطح بین المللی برگزار کنیم ولی ممکن است در برنامه ریزی ما خلاهایی وجود داشته باشد اما نباید فراموش کرد که یک جشنواره نیازمند سخت افزار نیز هست.
دبیر دو دوره اخیر جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: جشنواره ما بی شک یک مکان مستقل می خواهد که حداقل ۱۵ سالن سینما داشته باشد تا همه بتوانند فیلم ببینند. سال گذشته به ما گفتند این جشنواره چندان مشتری ندارد چرا که جشنواره ای که کمتر فیلم ایرانی داشته باشد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما در عمل نشان داده شد جشنواره یک آیین فرهنگی و هنری است که در آن فیلم هم می بینند و اگر آداب آیین به خوبی اجرا شود و همراه با تشخص علمی و فرهنگی شود استقبال به خوبی صورت می گیرد.
میرکریمی گفت: امسال تعداد همراهان فیلم ها بسیار زیاد است و بیش از ۷۰ درصد کارگردانان فیلم ها در جشنواره حضور دارند و این مساله بسیار قابل توجه است.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: نشست های علمی خوبی در دو دانشگاه تهران و در پردیس چارسو برگزار می شود و امسال از برنامه ریزیها نسبت به سال گذشته بیشتر راضی هستیم.
میرکریمی در پایان گفت: کسانی که تصمیم گرفته اند خوبی های جشنواره را نبینند و چشم های خود را ببندند کار خود را می کنند و ما به آنها کاری نداریم اما در کنار شما بیشک این جشنواره به خوبی برگزار می شود.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- کمی بیرحم کمی جسور/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند