عباس نادران تهیه کننده فیلم شادروان در گفتگو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه سینمامعیار در خصوص سرانجام اعتراضات اش درباره تخلفات احتمالی در انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم فجر رادیو گفتگو حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ، بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :
🎯حذف سیمرغ مردمی تصمیم دبیر جشنواره و مسئولان سازمان سینمایی بود و هرگز مطالبه ما حذف این جایزه نبود و بر اساس اسناد و مدارکی که داشتیم به دنبال احقاق حق فیلم شادروان و مخاطبان خود بودیم.
🎯 از همان روز اول جشنواره در سالن های مختلف اطلاعات زیادی از حجم بالای تخلفات بدست آوردیم و متوجه شدیم تعداد زیادی از مخاطبان فیلم امکان رای دادن ندارند
🎯 این را برای اولین بار می گویم که در ایام جشنواره علاوه بر ما سه فیلم مردبازنده، دسته دختران و برف آخر هم به آرای منتشر شده معترض بودند که ۴، ۵ جلسه با رئیس حراست سازمان سینمایی، مسئولان سمفا و رئیس سینما شهر برگزار کردیم که در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که تفکیک آرای مخدوش و سالم غیر ممکن است حتی با یک محاسبه ساده ریاضی هم به این نتایج اعلامی نمیرسیم و برخلاف اینکه عنوان میشد نظرسنجی کاملا سیستماتیک است، کاملا مشخص بود ثبت آرا توسط یک فرد و بصورت غیرسیستماتیک انجام می شود و به خاطر همه این موارد تصمیم به لغو این جایزه گرفتند.
🎯هر کسی که فکر می کند ما برای بازارگرمی و فضاسازی بحث تخلف رای گیری را مطرح کردیم، بیاید تا اسناد مان را نشان اش دهیم.
🎯 قصد داشتیم تخلفات صورت گرفته را رسانه ای کنیم و این مطالبه کاملا بر حقی ست اما بعد از لغو اهدای این جایزه، دوستان سازمان سینمایی از ما خواهش کردند که دست نگه داریم و گفتند خودشان در حال بررسی موضوع هستند! و من همچنان خودم منتظر اعلام نظر آنها هستم
🎯به نظرم خانه سینما به عنوان مهمترین نهاد صنفی اهالی سینما به این مساله ورود کند
🎯یکی از مسئولان سمفا در پاسخ به اعتراضات من به تخلفات صورت گرفته گفت: یک هواپیما هم در زمان تیک آف ۳۰ درصد احتمال سقوط دارد!
🎯شادروان برای اکران نوروز حدود ۵ دقیقه کوتاهتر شده که بخشی از مشمول اصلاحات شورای پروانه نمایش است و بخش دیگر با همفکری من و آقای نمازی برای حفظ ریتم فیلم.
سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت مجید انتظامی پس از ۱۰ سال به سینما
- تهیه کننده «شادروان»: برای سمفا دیگر آبرویی باقی نمانده است
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- ایرنا: فیلم سینمایی قاتل و وحشی تا تعیین تکلیف مالی توقیف شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





