ناصر هاشمی با تاکید بر اینکه «تلویزیون نباید صدای یک گروه خاص باشد»، به این پرسش که تلویزیون تا چه حد توانسته از سینما و تئاتر کشورمان حمایت کند؟ اینگونه پاسخ داد: این مشکل از زمان قدیم میان تلویزیون و سینما وجود داشته و هنوز هم وجود دارد اما با این حال همچنان امیدواریم فضای تلویزیون به مرور زمان بازتر شود تا اقشار مختلف بتوانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان و بازیگر در تکمیل مطالب بالا اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم و از نگاه افرادی که با سینما و تلویزیون ارتباط دارند، تلویزیون یک جای دولتی است؛ در نتیجه نگاه دولتی هم دارد و همه محدودیتها را در خودش دارد اما سینما اینطور نیست و مستقلتر است، به ویژه با حضور کارگردانان جوان که این روزها فضا را بازتر کردهاند. همانطور که بیان کردم مشکل میان سینما و تلویزیون، مشکل نویی نیست و از قدیم این مشکل وجود داشته و دارد. امیدوارم مسوولان سازمان صداوسیما به مرور فضای تلویزیون را بازتر کنند تا همه افراد دولتی و غیردولتی بتوانند نظراتشان را بیان کنند.
او در ادامه همین صحبتش خاطرنشان کرد: معمولا مشکلات واقعی جامعه ما و معضلاتی که بیشتر گریبانگیر جوانان است، در تلویزیون کشورمان خیلی نشان داده نمیشود؛ در حالی که در سینما اینطور نیست و در حال حاضر این فاصله میان سینما و تلویزیون وجود دارد. با همه این اتفاقات اهل سینما در تلاش هستند که فضای تلویزیون بازتر شود و مسائل روز و جدیتر جامعه را از طریق تلویزیون بیان کنند نه اینکه فقط از طریق سینما به بیان مشکلات موجود بپردازند.
این بازیگر تئاتر و سینما در همین زمینه پیشنهاد داد: باز شدن فضای تلویزیون و امکان دادن به همه آدمها از قشرهای مختلف که نظرات خودشان را به راحتی بیان کنند، تنها پیشنهاد من برای حل این مشکل است؛ چراکه معتقدم تلویزیون نباید فقط صدای یک گروه خاص باشد، البته شاید این حرفها تکراری باشد اما با این حال خدا کند که این مشکل واقعا حل شود.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال سریالهای ارزشمند ایرانی که پیش از این از تلویزیون پخش میشد، میدیدیم که چقدر بیننده را به خود جذب میکرد اما در حال حاضر تماشاگران ما پراکنده شدهاند و این جای تأسف دارد؛ دلیل این مشکل این است که سازمان صداوسیمای ما همگام با زمان پیش نمیرود.
ناصر هاشمی در پایان گفتوگوی خود درباره جدیدترین کارهایش در حوزه سینما و تلویزیون اعلام کرد: امسال دو فیلم سینمایی بازی کردم. «برادرم خسرو» به کارگردانی آقای بیگلری در جشنواره فجر امسال راه پیدا کرده است. در این فیلم با بیتا فرهی، هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی همبازی هستم. همچنین یک فیلم دیگر با عنوان «خانه دیگری» کاری از بهنوش صادقی در برنامه کاریام داشتم که متأسفانه به دلیل اینکه مجوز ساختش ویدیویی بود به نگاه نو و جشنواره راه پیدا نکرد. برای تلویزیون هم از مدتها قبل قرار بود با همراهی گروهی از نویسندگان و بازیگران یک سریال بسازیم که اکنون همچنان در حال پیگیری هستیم و به تلویزیون این پیشنهاد را دادهایم اما هنوز به طور قطعی جوابی نگرفتهایم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- رتبهای غیرمنتظره برای سریال «خوشنام»/ پربینندههای تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





