نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. ابد و یک روز با ۱۰ نامزدی در صدر قرار دارد و فیلم های امکان مینا با ۹ نامزدی و ایستاده در غبار با ۸ نامزدی در رده های بعدی قرار دارند. دختر با ۷ نامزدی، بادیگارد ۶، خشم و هیاهو، نفس و آخرین بار کی سحر را دیدی ۵، اژدها وارد می شود ۴، به دنیا آمدن و لانتوری ۳، زاپاس، من، آاادت نمی کنیم ۲، مالاریا، رسوایی دو، کفش هایم کو؟ با یک بار نامزدی در رده های بعدی هستند. سیانور، وارونگی، بارکد، آب نبات چوبی، دلبری، نقطه کور، هفت ماهگی و نیمه شب اتفاق افتاد در هیچ رشته ای نامزد نشدند.
به گزارش سینماسینما، هیات داوران سودای سیمرغ متشکل از ابوالحسن داوودی، محمد داودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین را در بخش های مختلف بدین شرح معرفی کردند:
*بهترین کارگردانی
کمال تبریزی برای کارگردانی فیلم “امکان مینا”
سعید روستایی برای کارگردانی فیلم “ابد و یک روز”
فرزاد موتمن برای کارگردانی فیلم “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم “ایستاده در غبار”
سید رضا میرکریمی برای کارگردانی فیلم “دختر”
*بهترین بازیگر نقش اول زن
پریناز ایزدیار برای فیلم “ابد و یک روز”
ساره بیات برای فیلم “عادت نمی کنیم”
مینا ساداتی برای فیلم “امکان مینا”
طناز طباطبایی برای فیلم “خشم و هیاهو”
الهام کردا برای فیلم ” به دنیا آمدن”
*بهترین بازیگر نقش اول مرد
فرهاد اصلانی برای فیلم “دختر”
پرویز پرستویی برای فیلم “بادیگارد”
رضا کیانیان برای فیلم “کفش هایم کو”
پیمان معادی برای فیلم “ابد و یک روز”
نوید محمد زاده برای فیلم “خشم و هیاهو”
*بهترین بازیگر نقش مکمل زن
بهنوش بختیاری برای بازی در فیلم “من”
مریلا زارعی برای فیلم “دختر”
ژاله صامتی برای فیلم “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
شبنم مقدمی برای فیلم های “زاپاس” و “نفس”
شیرین یزدان بخش برای فیلم “ابد و یک روز”
*بهترین نقش مکمل مرد
حمیدرضا آذرنگ برای فیلم “عادت نمی کنیم”
امیر جدیدی برای فیلم “من”
سیامک صفری برای فیلم “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
آذرخش فراهانی برای فیلم “مالاریا”
نوید محمد زاده برای فیلم “ابد و یک روز”
بهترین فیلمبرداری
حمید خضوعی ابیانه برای فیلم “دختر”
هومن بهمنش برای فیلم “اژدها وارد می شود”
پیمان شادمان فر برای فیلم “خشم و هیاهو”
محمود کلاری برای فیلم “بادیگارد”
فرشاد محمدی برای فیلم “امکان مینا”
*بهترین تدوین
سجاد پهلوان زاده برای فیلم “ایستاده در غبار”
بهرام دهقانی برای فیلم “ابد و یک روز”
سپیده عبدالوهاب برای فیلم “به دنیا آمدن”
هایده صفی یاری برای فیلم “لانتوری”
محمد رضا موئینی و هدی موئینی برای فیلم “امکان مینا”
*بهترین موسیقی متن
کریستف رضایی برای فیلم “اژدها وارد می شود”
مسعود سخاوت دوست برای فیلم “نفس”
محمد رضا علیقلی برای فیلم “امکان مینا” و “دختر”
کارن همایونفر برای فیلم “بادیگارد”
پیمان یزدانیان برای فیلم “به دنیا آمدن”
*بهترین صدا
بهمن اردلان و سید علیرضا علویان برای فیلم “بادیگارد
سعید بجنوردی و محمد رضا دلپاک برای فیلم “لانتوری”
حسین بشاش و آرش قاسمی برای فیلم “خشم و هیاهو”
امین میرشکاری و سید علیرضا علویان برای فیلم “ابد و یک روز”
مهرشاد ملکوتی برای فیلم “ایستاده در غبار”
*بهترین طراح صحنه و لباس
محمد رضا شجاعی برای فیلم “ایستاده در غبار”
امیر حسین قدسی و نگار نعمتی برای فیلم “اژدها وارد می شود”
بهزاد کزازی برای فیلم “امکان مینا”
محسن نصراللهی و رعنا امینی برای فیلم “خشم و هیاهو”
اصغر نژاد ایمانی برای فیلم “نفس”
*بهترین چهره پردازی
ایمان امیدواری برای فیلم های “زاپاس” و “بادیگارد”
عبدالله اسکندری و مهرداد میرکیانی برای فیلم “لانتوری”
شهرام خلج برای فیلم “ایستاده در غبار”
مهرداد میرکیانی برای فیلم های “نفس” و اژدها وارد می شود”
سعید ملکان برای فیلم های “ابد و یک روز” و امکان مینا”
*بهترین جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری
سید هادی اسلامی برای فیلم “بادیگارد (جلوه های بصری)
ایمان کرمیان برای فیلم ایستاده در غبار (جلوه های میدانی)
فرید ناظر فصیحی برای فیلم “نفس” (جلوه های بصری)
محمد رضا نجفی امامی برای فیلم رسوایی ۲ (جلوه های بصری)
*بهترین فیلمنامه
فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی برای فیلمنامه “امکان مینا”
سعید روستایی برای فیلمنامه “ابد و یک روز”
امیر عربی برای فیلمنامه “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
مهران کاشانی برای فیلمنامه “دختر”
محمد حسین مهدویان برای فیلمنامه “ایستاده در غبار”
*بهترین فیلم
منوچهر محمدی برای تهیه کنندگی فیلم “امکان مینا”
سعید ملکان برای تهیه کنندگی فیلم “ابد و یک روز”
فرزاد موتمن برای تهیه کنندگی فیلم “آخرین بار کی سحر را دیدی؟”
سید رضا میرکریمی برای تهیه کنندگی فیلم “دختر”
حبیب والی نژاد برای تهیه کنندگی فیلم “ایستاده در غبار”
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- استوری رضا کیانیان درباره وضعیت استادیوم آزادی
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- رضا کیانیان در زادروز خود با موزه سینما مطرح کرد؛ آغوشم برای همکاری با جوانان همیشه باز است
- در نشست هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در موزه سینما مطرح شد: کیارستمی میگفت مدیون رزمندگان و جانبازان شیمیایی هستیم/ موزهها باید زنده بودن و زندگی را به جامعه منتقل کنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





