شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران به دادستان تهران نامهای سرگشاده نوشت.
به گزارش سینماسینما، در پی دستور توقیف فیلم «آآدت نمیکنیم» از سوی دادستانی، به دلیل پخش تیزرهای این فیلم از ماهواره،شورایعالی تهیهکنندگان سینما نامهی سرگشادهای منتشر کرد.
در متن این نامه سرگشاده آمده است:
«بدترین فیلم ایرانی از بهترین فیلم خارجی بهتر است .»
« امام خمینی »
دادستان محترم
ما مدعی هستیم شعار بنیادین ، استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی ، در سینمای ایران تعین پیدا کرده است . ما تنها سینمای جهان هستیم که مستقل و متکی بر منابع داخلی و با خلاقیت و خون جگر خوردن سه نسل از سینماگران در جهان امروز سر بلندیم.
ما تنها سینمای جهانیم که فارغ از چند و چونهای بیشمار فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، همگی در احترام به اصل آزادی، به قدر وسع و توان خود کوشیدهایم.
ما تنها سینمای جهانیم که با در پیش گرفتن سیاست اتکاء به تماشاگران ایرانی و مشتاقان فرهنگ کشورمان « جمهور » مخاطبان را مشتاقانه به تماشا فرا خواندهایم.
ما تنها سینمای جهان هستیم ، تاکید میکنیم تنها سینمای جهان هستیم که مطابق عرف اجتماعی و در چهارچوب قواعد جمهوری اسلامی عمل میکنیم و با پرهیز از کلیشههای رایج در بازار سینمای دنیا فیلم میسازیم ، فیلمی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت و نمایش دارد.
دادستان ارجمند
با حکم شما آنچه در عمل نصیب مملکت و فرهنگ و سینمای ایران میشود این است که سارقان و قاچاقچیان همچنان آزادند که با گردش مالی صدها میلیاردی مخاطبان ، دهها میلیون ایرانی را جذب بازار سیاه کالاهای فرهنگی خود کنند،ماهوارهها همچنان به غارت کالاهای فرهنگی تولید شده در داخل و تاراج مخاطبان ایرانی مشغول باشند اما فیلم و محصول ایرانی اجازه نداشته باشد از تبلیغات فراگیر استفاده کند.
یعنی همچنان اکثریتی از مردم ایران در شبانه روز ساعتها پای ماهواره بنشینند و انواع و اقسام برنامه و فیلم و سریال عثمانی ، هندی ، کرهای ، ژاپنی و چینی و اروپایی و امریکایی را که برای تمام گروههای سنی پخش میشود تماشا کنند و از بازار سیاه ویدیوی خانگی با فراغ بال خرید کنند ولی ساعاتی بیشتر از پای این بساط برنخیزند و به تماشای فیلم ایرانی نروند.
این تصویری واقعی از وضع موجود بازار کالاهای فرهنگی کشور و تائید حکم شما بر آن است . و باز این یعنی تاخت و تاز خارجیها در ایران آزاد و میسر و حضور و مقابله ایرانیها ممنوع و ناممکن است. حتماً مقصود شما از صدور حکم مزبور این توابع و آثار نبوده و متاسفانه پیداست این عمل با کارشناسی لازم صورت نگرفته است. بر این باوریم که تجدید نظر در حکم شما فرصتی است تا با همیاری و همفکری با یکدیگر در گسترش مخاطبان آثار ایرانی و ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی به یمن رویکرد درون زا همراهی کنیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- مخالفت ۴ صنف سینمایی با آیین نامه نمایش سینمایی
- سهم فیلمها از فروش بلیت مسابقات جامجهانی هنوز مشخص نیست
- بازیگری که از حضور در شبکه «جم» پیشمان شد
- سخنان محمود گبرلو درباره برنامههای تلویزیون/ صداوسیما مانند شبکه «جم» شده است
- ادامه حواشی حضور کارمند شبکه جم در «پایتخت»/ حذف نام بازیگر از تیتراژ + عکس
- بازی همکارِ زنِ شبکه جِم در «پایتخت ۵»
- پیشنهادهای تهیهکنندگان برای آییننامه اکران ۹۷
- عزتالله ضرغامی: رابعه اسکویی دچار سوءتفاهم شده بود
- انتقاد روزنامه جوان از نقش شبکه جم در شهرت بازیگران ترکیهای در ایران
- مهدی مظلومی از جم جدا شد/ به ایران برمیگردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم
- شیوه جدید شبکه «جم» برای تبلیغ فیلمهای ایرانی/«جم» با تاکتیک جدید آمد
- واکنش عوامل فیلم مهران مدیری به پخش تیزرهای این فیلم از شبکه GEM
- اختصاصی سینماسینما/ پاسخ مهرداد فرید به حواشی صدور مجوز تهیهکنندگی/ ما به وزارت ارشاد معترض هستیم
- اختصاصی سینماسینما/ GEM که سرابی بود و بس!/ هنرمندانی که بازگشت به ایران را ترجیح دادند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





