فیلمبرداری فیلم “بنفشه آفریقایی” با نام قبلی “زنگاری” هفته آینده به پایان میرسد.
به گزارش سینماسینما، مونا زندی حقیقی تولید فیلم سینمایی “زنگاری” را که اکنون به “بنفشه آفریقایی” تغییر نام داده است در آمل آغاز کرد و فیلمبرداری کار همچنان ادامه دارد.
فیلمنامه “بنفشه آفریقایی” که در حاضر مراحل قانونی برای تغییر نام را در دست اقدام دارد، توسط حمیدرضا بابابیگی به نگارش درآمده است. این دومین اثر حمیدرضا بابابیگی است که بعد از فیلم “شنل” توسط علیرضا شجاعنوری تهیه شده است.
فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینینیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقشها را برعهده دارند. تاکنون به جز ندا جبرائیلی و مریم شیرازی، تمام بازیگران مقابل دوربین فرهاد صبا که پس از نه سال برای فیلمبرداری فیلم جدید مونا زندی به ایران آمده است، رفتهاند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: شکوفه که همراه همسر دومش رضا زندگی میکند، تصمیم میگیرد که همسر سابقش، فریدون، را که فرزندانش او را بهدلیل کهولت سن به خانه سالمندان سپردهاند، به منزل خودش ببرد…
تدوین این فیلم بهصورت همزمان با فیلمبرداری، توسط بهرام دهقانی در حال انجام است تا “زنگاری” برای حضور در جشنواره سیوششم فیلم فجر آماده نمایش شود.
عوامل فیلم عبارتند از: تهیهکننده: علیرضا شجاعنوری، نویسنده: حمیدرضا بابابیگی، کارگردان: مونا زندی حقیقی، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، مجری طرح: سینا سعیدیان، مدیر تولید: امیر اسکندری، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراح چهرهپردازی: مهرداد میرکیانی، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: پریسا گرگین، عکاس: حبیب مجیدی، فیلمبردار پشتصحنه: روشن افطسی، مدیر تدارکات: علیحسین قاسمی،
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشن فیلم کوتاه ده
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- «هامون»؛ فیلمی که پوستر نداشت/ افتتاح نمایشگاه پوستر فیلمهای دهه ۶۰ و ۷۰ در جشنواره جهانی فیلم فجر
- «بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید
- تحلیل روانشناسی فیلم ها در ایام نوروز /از حکایت دریا تا روزهای نارنجی و بنفشه آفریقایی
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به «بنفشه آفریقایی»
- انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی با صدای علیرضا شجاعنوری + تیزر
- همانقدر دور، همانقدر نزدیک
- تعالی روح در عصر مدرنیته
- «چتر گُلی، کفش گِلی، عصر جمعه و سیگار»/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





