فیلم پرتغالی و هلندی «ماناس» و «آلفا» دو جایزه اول را از بخش مستقل جشنواره فیلم ونیز به خود اختصاص دادند.
به گزارش سینماسینما، «جوآنا هاگ» رئیس هیات داوران بخش روزهای ونیز جایزه بهترین کارگردانی این بخش را به فیلم «ماناس» به کارگردانی ماریانا برناند فورتس اعطا کرد، فیلمی که در جنگلهای آمازون برزیل اتفاق میافتد و داستان دختر ۱۳ سالهای را روایت میکند که تصمیم میگیرد با سیستم ظالمی که خانوادهاش و زنان جامعهشان را کنترل میکند، مقابله کند.
این فیلم که مورد حمایت والتر سالس و برادران داردن است، جایزه نقدی ۲۰ هزلار یورو (۱۶۸۶۵ پوند) بهترین کارگردانی بخش مستقل روزهای ونیز را دریافت کرد که به طور مساوی بین ماریانا برناند فورتس کارگردان فیلم و نماینده فروش آن کمپانی «Bendita Film Sales» تقسیم میشود.
همچنین فیلم «آلفا» ساخته جان ویلم ون اوییک نیز جایزه لیبل سینمای اروپا را برای بهترین فیلم اروپایی در این بخش دریافت کرد که داستان مردی را دنبال میکند که زندگی آرامش با آمدن پدرش و آغاز یک تور اسکی خطرناک، آشفته میشود.
به گزارش اسکرین، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان بیست و یکمین دوره بخش روزهای ونیز (Venice Giornate degli Autori) هنوز اعلام نشده است.
هشتاد و یکمین دوره ونیز به عنوان قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت (۷ شهریور) آغاز شده و امشب (۱۷ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان میدهد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره ونیز ۸۲ در ایستگاه پایانی؛ شیر طلایی ونیز به جیم جارموش رسید/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- جود لا با نقش پوتین در ایتالیا؛ «جادوگر کرملین» در جشنواره ونیز
- «آلفا»؛ استحاله انسان مریض به سنگ!
- در هشتاد و دومین جشنواره ونیز؛ تریلر فیلم جدید کوین اسپیسی رونمایی میشود
- «آلفا»؛ فیلمی ناامیدکننده از دو زاویه
- نمایش نسخه ترمیم شده «طلای ناپل» در جشنواره ونیز
- تبریک خانه سینما برای یک روز ملی و چند جایزه سینمایی
- اعلام برنامه نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز
- پیام تبریک جشنواره جهانی فجر برای موفقیتهای اخیر سینمای ایران
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





