تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۲۲:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 129895

به گزارش سینماسینما، یکشنبه ۱۳ بهمن ماه، در دومین روز جشنواره فیلم فجر فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده در سینمای رسانه‌ها به نمایش درآمد که این فیلم به عنوان اولین اثر سازنده‌اش در بخش نگاه نو پذیرفته شده بود.
قصه این فیلم به تلاش مادری نیمه ناشنوا با بازی هانیه توسلی می‌پرداخت که به دنبال فراهم کردن شرایط برای عمل کاشت حلزون برای فرزند ناشنوایش بود.‌
نشست پرسش ‌و پاسخ این فیلم با حضور دو مترجم ناشنوایان همراه بود که صحبت‌های عوامل فیلم را با زبان اشاره منتقل می‌کردند.‌
دزفولی زاده درباره انگیزه‌اش از ساخت چنین فیلمی و نیز تشابه با «پرنده کوچک خوشبختی» گفت: ۲۰ سال بود فیلمی درباره این موضوع ساخته نشده بود و می‌خواستم توجه جامعه را به مسائل ناشنوایان جلب کنم مخصوصا اینکه این افراد فقط در مناسبت‌های خاص مثل هفته بهزیستی مورد توجه قرار می‌گیرند. البته بعضی سکانس‌ها را حذف کردم چون فکر کردم ممکن است مخاطب خاصم در این جامعه ناراحت شود.‌

او درباره نبودن فیلمش در بخش مسابقه جشنواره هم بیان کرد: اگر‌ جمع حاضر در نشست بر سر این موضوع متفق القول هستید، ما را همراهی کنید که فیلم به دنبال یک حق خواهی است چون صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری و بازیگری توسلی در این جشنواره نادیده گرفته شد. من فکر‌ نمی‌کردم فیلم در بخش سودای سیمرغ نباشد و زحمات همکارانم دیده نشود.

این کارگردان درباره انتخاب کسی که واقعا ناشنوا باشد برای ایفای نقش اصلی گفت: پروسه انتخاب بازیگر خیلی طول کشید و هانیه توسلی جزو یکی از جسورترین بازیگران است که تلاش زیادی برای یادگیری زبان اشاره کرد اما انتخاب بازیگر ‌حرفه‌ای به این دلیل بود که قصدم اکران عمومی فیلم است تا تماشاگر بیشتری آن را ببینند و جامعه ناشنوایان را بیشتر بشناسند.
هانیه توسلی هم گفت: من برای این فیلم باید زبان اشاره یاد می‌گیرفتم و روی صدایم هم کار می‌کردم.‌ دو ماه قبل از فیلمبرداری تمرین کردم و این سختی کار برایم جذاب بود چون ممکن بود نقش خوب درنیاید. اما همین فیلم باعث شد متوجه شوم که بعضی ناشنوایان دوست ندارند بچه‌هایشان کاشت حلزون داشته باشند.
مرتضی شایسته تهیه کننده این فیلم یکی دیگر از عوامل «بی صدا حلزون» در نشست بود که درباره علت کم‌کاری‌اش در چند سال اخیر گفت: یکی دو سال فعالیت ما ‌کمتر بود اما از سال ۹۶ بیشتر شد و پنج فیلم را ساختیم و الان هم سه فیلم را کلید خواهیم زد.
منبع؛ ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها