سینماسینما، عطیه موذن: این روزها مخاطبان تلویزیون شاهد پخش سریال های تکراری از شبکه هایی هستند که ماموریت آنها پخش مجموعه های قدیمی نیست و این وظیفه را قرار بود شبکه «آی فیلم» انجام دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه هم تمام شد و مخاطبان انتظار داشتند آنتن تلویزیون با چند سریال متنوع پر شود تا شب ها برنامه ای برای تماشا داشته باشند ولی شبکه های مختلف سیما این روزها به جدولی برای پخش سریال های تکراری ایرانی و خارجی تبدیل شده اند آن هم در حالی که قرار بود شبکه آی فیلم برای پخش سریال های تکراری در نظر گرفته شود.
در حال حاضر هر شبکه باکسی جدا برای بازپخش آثار تکراری و تامینی دارد ولی شبکه پنج سیما این روزها نه تنها هیچ سریال جدیدی پخش نمی کند بلکه کنداکتور اصلی خود را به بازپخش سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی اختصاص داده است که درست یک سال پیش با پخشی نامناسب روی آنتن همین شبکه رفت. این سریال در سال ۹۵ کلید خورد و سال ۹۶ روی آنتن رفت و حالا با چندین ماه فاصله از پخش اولیه، دوباره روی آنتن رفته است.
به تازگی در شبکه سه سریال های «درحاشیه» کاری از مهران مدیری و «سارق روح» به کارگردانی احمد معظمی پخش شد که البته «درحاشیه» پیش از این هم بازپخش داشته است و «سارق روح» برای دیده شدن بهتر ابتدا روی آنتن شبکه پنج رفت و بعد هم راهی شبکه سه شد. در کنار اینها «بهترین نقش زندگی» مینی سریال جدیدی است که این شب ها از شبکه سه پخش می شود.
بازپخش سریال ها در شبکه های سیما روندی تکراری است که هویت و دلیل راه اندازی شبکه هایی مثل آی فیلم را زیر سوال می برد چراکه اگر قرار است همه شبکه ها باکسی برای پخش سریال های تکراری داشته باشند دلیلی برای تاسیس و نگهداری شبکه های جداگانه و صرف هزینه های زیاد نیست آن هم در شرایطی که تلویزیون از بی پولی گلایه مند است و دعواهای حضور اسپانسرها و حاشیه های زیاد آن نیز ناشی از همین کمبود بودجه است.
به راستی اگر راه اندازی شبکه ای مانند آی فیلم در راستای یک ماموریت برای بازپخش آثار بوده است پس چرا شبکه های یک تا پنج آثار تکراری و تامینی پخش می کنند.
مدیران تلویزیون در یک سال گذشته بیشترین تاکیدشان بر این بوده است که همواره چندین سریال در حال تولید وجود دارد و شبکه ها هیچ گاه از پخش تولیدات جدید خالی نخواهند بود این درحالیست که حتی کیفیت پایین بعضی از سریال های جدید مثل «راه و بیراه» ساخته داوود بیدل که ۲۹ تیرماه پخش آن از شبکه یک به پایان رسید مخاطب را با نوعی بی اطلاعی از جدید بودن این سریال ها مواجه کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی فیلم مشترک ایران و تاجیکستان؛ جبلی: «ماهی در قلاب» و «پایتخت ۷» پیوند ما و تاجیکستان را در رسانه ملی برجسته کرد
- نمایش محصول مشترک ایران و تاجیکستان در آلمان
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- آنچه در صداوسیما میگذرد/ آسیبشناسی عملکرد رسانه ملی
- تعبیر وارونه یک انتظار/ به بهانه بازپخش مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا»
- کدام شبکه ها جشنواره «سینماحقیقت» را پوشش می دهند؟
- مجید افشاری از تجربه خبرنگاری تا اجرایش در «شما و آی فیلم» میگوید
- پژمانفر نماینده مجلس: منافع فردی مانع ساماندهی صداوسیما است / لزوم نظارت استصوابی بر سیما
- در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب؛ شبکه یک مستندسازی را احیا میکند/ «عزت» روی آنتن سیما
- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس :رسانه ملی هیات امنایی می شود
- رفتار شناسی تلویزیون به بهانه اتفاق اخیر در شبکه شما / مرگ تدریجی یک رویا
- واکنش فراستی به یک حاشیه/ صدای اعتراض علیه ابتذال به گوش همه رسید
- اتفاق «من و شما» اتفاق یا چیدمان/ دستورالعملی برای مشهور شدن!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد





