سینماسینما، عطیه موذن: این روزها مخاطبان تلویزیون شاهد پخش سریال های تکراری از شبکه هایی هستند که ماموریت آنها پخش مجموعه های قدیمی نیست و این وظیفه را قرار بود شبکه «آی فیلم» انجام دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه هم تمام شد و مخاطبان انتظار داشتند آنتن تلویزیون با چند سریال متنوع پر شود تا شب ها برنامه ای برای تماشا داشته باشند ولی شبکه های مختلف سیما این روزها به جدولی برای پخش سریال های تکراری ایرانی و خارجی تبدیل شده اند آن هم در حالی که قرار بود شبکه آی فیلم برای پخش سریال های تکراری در نظر گرفته شود.
در حال حاضر هر شبکه باکسی جدا برای بازپخش آثار تکراری و تامینی دارد ولی شبکه پنج سیما این روزها نه تنها هیچ سریال جدیدی پخش نمی کند بلکه کنداکتور اصلی خود را به بازپخش سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی اختصاص داده است که درست یک سال پیش با پخشی نامناسب روی آنتن همین شبکه رفت. این سریال در سال ۹۵ کلید خورد و سال ۹۶ روی آنتن رفت و حالا با چندین ماه فاصله از پخش اولیه، دوباره روی آنتن رفته است.
به تازگی در شبکه سه سریال های «درحاشیه» کاری از مهران مدیری و «سارق روح» به کارگردانی احمد معظمی پخش شد که البته «درحاشیه» پیش از این هم بازپخش داشته است و «سارق روح» برای دیده شدن بهتر ابتدا روی آنتن شبکه پنج رفت و بعد هم راهی شبکه سه شد. در کنار اینها «بهترین نقش زندگی» مینی سریال جدیدی است که این شب ها از شبکه سه پخش می شود.
بازپخش سریال ها در شبکه های سیما روندی تکراری است که هویت و دلیل راه اندازی شبکه هایی مثل آی فیلم را زیر سوال می برد چراکه اگر قرار است همه شبکه ها باکسی برای پخش سریال های تکراری داشته باشند دلیلی برای تاسیس و نگهداری شبکه های جداگانه و صرف هزینه های زیاد نیست آن هم در شرایطی که تلویزیون از بی پولی گلایه مند است و دعواهای حضور اسپانسرها و حاشیه های زیاد آن نیز ناشی از همین کمبود بودجه است.
به راستی اگر راه اندازی شبکه ای مانند آی فیلم در راستای یک ماموریت برای بازپخش آثار بوده است پس چرا شبکه های یک تا پنج آثار تکراری و تامینی پخش می کنند.
مدیران تلویزیون در یک سال گذشته بیشترین تاکیدشان بر این بوده است که همواره چندین سریال در حال تولید وجود دارد و شبکه ها هیچ گاه از پخش تولیدات جدید خالی نخواهند بود این درحالیست که حتی کیفیت پایین بعضی از سریال های جدید مثل «راه و بیراه» ساخته داوود بیدل که ۲۹ تیرماه پخش آن از شبکه یک به پایان رسید مخاطب را با نوعی بی اطلاعی از جدید بودن این سریال ها مواجه کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- رئیس سازمان صدا و سیما: تکرار آثار بدون محتوا مثل دادن آب شور دریا به فردی تشنه است
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- آنچه در صداوسیما میگذرد/ آسیبشناسی عملکرد رسانه ملی
- تعبیر وارونه یک انتظار/ به بهانه بازپخش مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا»
- کدام شبکه ها جشنواره «سینماحقیقت» را پوشش می دهند؟
- مجید افشاری از تجربه خبرنگاری تا اجرایش در «شما و آی فیلم» میگوید
- پژمانفر نماینده مجلس: منافع فردی مانع ساماندهی صداوسیما است / لزوم نظارت استصوابی بر سیما
- در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب؛ شبکه یک مستندسازی را احیا میکند/ «عزت» روی آنتن سیما
- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس :رسانه ملی هیات امنایی می شود
- رفتار شناسی تلویزیون به بهانه اتفاق اخیر در شبکه شما / مرگ تدریجی یک رویا
- واکنش فراستی به یک حاشیه/ صدای اعتراض علیه ابتذال به گوش همه رسید
- اتفاق «من و شما» اتفاق یا چیدمان/ دستورالعملی برای مشهور شدن!
- جوابیه صدا و سیما نسبت به پخش اعترافهای دختر نوجوان/ دلیل پخش مستند «بیراهه»/ مقام قضایی خواست سوژه رسانه ای شود
- تکذیب ماجرای دریافت ارز دولتی و واردات ذرت توسط رسانه ملی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
آخرین ها
- معرفی نامزدهای تمشک طلایی؛ «جوکر ۲» با ۷ نامزدی پیشتاز بدترینهای سال شد
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد