آثار انیمیشن، مستند، داستانی کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ نمایش داده میشوند.
به گزارش سینماسینما، در شهر استرازبورگ فرانسه، طی این ماه پس از هشتم مارس (روز جهانی زن)، برنامههایی به زنان اختصاص داده شده است.
به همت انجمن استرازایران، آژانس پرسنوفون و قصیده گلمکانی، آثار کارگردانهای زن ایرانی در سینما إستار شهر استرازبورگ نمایش داده خواهند شد.
مستند «تستری که در آن زندگی میکردم» (روژین شفیعی)، انیمیشنهای «لحظهها و ابدیت» (یاسمن حسنی) و «ایکی» (پرستو کاردگر)، «حلقآویز» (رقیه توکلی)، «شخصی» (سونیا حداد)، «گذار» (طنین ترابی)، «سوزن» (آناهیتا قزوینیزاده)، «آگهی فروش» (قصیده گلمکانی) به نمایش در خواهند آمد. این نمایش با جلسهی پرسش و پاسخ دربارهی فیلمها همراه خواهد بود.
این برنامه روز دهم مارس ساعت هشت شب در سینما إستار شهر استرازبورگ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
- جایزهای برای «بازگشت به کازان» گلمکانی از روسیه
- قصیده گلمکانی داور چهاردهمین دوره جشنواره باتومی شد
- فستیوال فیلمهای ایرانی در شهر کلن، برگزار میشود؛ نمایش فیلم و معرفی کتاب
- بررسی آثار قصیده گلمکانی در فرانسه
- مرور آثار فیلمسازان زن ایرانی در جشنواره بیلبائو
- مرور آثار کارگردان ایرانی در کانادا
- حضور دو فیلم ساز زن ایرانی در جشنواره آمریکایی
- جوایز سینمای ایران از جشنواره «یاری» سوئد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





