
فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به بخش مسابقه رسمی دو جشنواره بینالمللی سوییس و لبنان راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیهکنندگی سیدامیر سیدزاده به بخش رسمی جشنوارههای بینالمللی «فیلمهای شرقی ژنو» در سوییس و «تریپولی» در لبنان راه پیدا کرد.
جشنواره فیلمهای شرقی ژنو با موضوع امید و با هدف بررسی موضوعات و مسائل زنان در جامعه و تلاش آنها برای زندگی بهتر در جوامعِ خود و نیز اعتباربخشی به جایگاه زن در سینما از نگاه کارگردانان خلاق، امسال از ۲۱ تا ۲۹ آوریل (یکم تا نهم اردیبهشت ماه) در شهر ژنو سوییس برگزار میشود.
در این جشنواره فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» با شش فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، لبنان، مراکش، مصر و تونس به رقابت خواهد پرداخت.
این فیلم همچنین به بخش مسابقه رسمی فستیوال تریپولی لبنان نیز راه پیدا کرده و با ۷ فیلم بلند سینمایی دیگر از سایر کشورها ازجمله روسیه، مکزیک، اوکراین، مصر و اسپانیا به رقابت خواهد پرداخت.این جشنواره با هدف تمرکز بر ایدههای نو در سینما امسال از تاریخ ۱۹ الی ۲۶ آوریل (۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت) در لبنان برگزار میشود.
«شماره ۱۷ سهیلا» پیش از این در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و سینماگران قرار گرفت. پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت و در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندیدا بود.
پخش بینالمللی فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» به عهده کمپانی الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است.
الهه نوبخت که از پخشکنندههای بینالمللی سینمای ایران و تهیهکننده مستند است، به عنوان یکی از اعضای هیات داوران فیلمهای کوتاه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای شرقی ژنوِ سوییس نیز در این جشنواره حضور دارد.
همچنین فیلم دیگر محمود غفاری با عنوان «این یک رویاست» در بخش سینمای جهان این جشنواره نمایش داده خواهد شد.
زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی بازیگران فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» هستند.
«شماره ۱۷ سهیلا» روایت کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هرچه سریعتر ازدواج کند تا بچهدار شود.
پروانه ساخت این فیلم در ابتدا با عنوان «صندلی سفید» صادر شده بود که در میانه تولید به «سهیلا» و نهایتا به «شماره ۱۷ سهیلا» تغییر نام داد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختری در آستانه میانسالی تصمیم میگیرد که هر طور شده ازدواج کند.
دیگر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیهکننده: سید امیر سیدزاده، سرمایهگذاران: سیدمحمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدیپور موسی، مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی، صدابردار: مهدی ابراهیمزاده، حمید محمودی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: مهدیپور موسی، طراح لباس و دستیار کارگردان: مهناز جارچی، موسیقی: علی منصور، تدوین: محمود غفاری، محمد توکلی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، اتالوناژ: احسان واثقی، عکاس: رویا حسینی، مشاور رسانهای: مریم قربانینیا.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- نشریه ورایتی مدعی شد؛ ممنوعالخروجی الهه نوبخت تهیه کننده سینما
- برای داوری در جشنواره بینالمللی فیلم درخت زردآلو؛ الهه نوبخت به ارمنستان دعوت شد
- الهه نوبخت داور جشنواره فیلمهای شرقی ژنو شد
- نمایش مستند «خانه خاموش» در جشنواره «هات داکس» کانادا
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- اختصاصی سینماسینما/ عوامل مستند «دروازه رویاها» در جشنواره برلین
- «خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیپاداک شد
- شهرام علیدی و الهه نوبخت عضو هیئت داوران جشنواره فیلم «دهوک» شدند
- «روز سیب» پروانه نمایش گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





