«سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران» دومین برنامه خود درباره هنرمندان زنان را به نمایش فیلمی از «مریم زندی» اختصاص داده است.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «دیدن و بودن» به کارگردانی علی شیلاندری یکشنبه ۱۹ مرداد راس ساعت ۱۶ در سالن سینماتک به نمایش در خواهد آمد.
به مناسبت برگزاری نمایشگاه «به گزارش زنان» در موزه هنرهای معاصر تهران و با این رویکرد، فیلم «دیدن و بودن» که ۷۹ دقیقه است، در معرض دید عموم قرار می گیرد.
این مستند که تولید آن پس از ۶ سال تصویربرداری و تدوین نهایی در سال ۱۳۹۶ به پایان رسید، درباره «مریم زندی»، عکاس شاخص و نام آشنای ایران و دغدغه و مشکلات شغلی اوست.
مریم زندی، طی حدود ۳۵ سال، مجموعه منحصر به فردی از پرترههای اشخاص مشهور ایران در زمینههای گوناگون هنری و سیاست را عکاسی کرد که تعدادی از این پرترهها در پنج جلد کتاب به نام «چهرهها» منتشر شده است.
مریم زندی تاکنون چهارده کتاب در زمینه عکاسی منتشر کرده است.
علاقه مندان جهت شرکت در این جلسه مى توانند به خیابان کارگر شمالى، جنب پارک لاله، موزه هنرهاى معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود براى عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار میکند: حقوق در سینما؛ با محوریت درامهای دادگاهی
- نمایش فیلم «چه سرسبز بود دره من» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- «طعم گیلاس» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- شهاب حسینی: میخواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم
- نمایش فیلم «دِرب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- آغاز نمایش فیلمهای سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با «آه سرد»
- مشق شب کیارستمی در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- اکران فیلمی به کارگردانی جیل نیکلاس در سینماتک موزه هنرهای معاصر
- آغاز دوره جدید سینماتک موزه هنرهای معاصر با اکران مستند «پلک نزن»
- زنی با دوربین عکاسی
- حیف که نمیشود این سریال را دید!/ معرفی سریال «آتش بدون دود» ساخته نادر ابراهیمی + ویدئو
- مریم زندی در گفتوگو با سینماسینما/ همواره با تنگنظری و جامعه مردانه در تقابل بودهام
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





