نسخه ترمیم شده سه فیلم مستند سیدمرتضی آوینی در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، به مناسبت بیستوششمین سالروز شهادت مرتضی آوینی برای نخستینبار نسخه ترمیم شده سه فیلم مستند شهید آوینی «و این است فتح الفتح»، «داستان پل» و «شب عاشورایی» در قالب برنامه «سه روز با مرتضی آوینی» از ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ هر شب از ساعت ۱۹ در محل خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآیند.
همچنین پس از نمایش هر فیلم مستند، یک سخنرانی توسط استادان دانشگاه درباره آرای سینمایی شهید آوینی ایراد و طی یک پنل با حضور هنرمندان و منتقدان اثر نمایشدادهشده مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد.
بر همین اساس روز سهشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «و این است فتح الفتح» به نمایش در میآید و در ادامه دکتر انیس دوویکتور درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی میپردازد و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور سعید قطبیزاده و سیدسجاد آوینی برگزار میشود.
روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «داستان پل» به نمایش در میآید و در ادامه دکتر سیدعماد حسینی درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی میپردازد و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور پیروز کلانتری، روبرت صافاریان و حامد شکیبانیا برگزار میشود.
در روز پایانی نیز پنجشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۹ فیلم «شب عاشورایی» به نمایش در میآید و در ادامه مریم امینی و مهرزاد دانش درباره سینمای شهید آوینی به سخنرانی میپردازند و سپس نشست نقد و بررسی فیلم با حضور فریدون جیرانی، دکتر شهاب اسفندیاری و محمدحسین مهدویان برگزار میشود.
این برنامه به همت خانه هنرمندان ایران، موسسه فرهنگی روایت فتح، موسسه فرهنگی هنری در انتظار فردایی دیگر، موسسه شهید آوینی (خانواده شهید)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلمنت و نشر واحه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار میکند؛ «زیرمتن» با «زالاوا» کلید میخورد/ بررسی بینارشتهای فیلمهای روز
- در جلسه نقد و بررسی «تیغ پنهان» مطرح شد؛ فیلمسازی که تماشاگرپسند است/ این ساموراییها دوست ندارند شمشیر بکشند
- «عروسکها» در سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده میشود
- صدایی که راهنمای آسمانی شدن بود/ به یاد سیدمرتضی آوینی
- کیانوش عیاری وجهه مهمی به سینمای آزاد داده است
- مانی پتگر: تجربه سالهای سال در فیلمهای امیر نادری منعکس است
- نسخه مرمتشده «سلطان» در سینماتک خانه هنرمندان روی پرده میرود
- نمایش آثاری از سهراب شهیدثالث در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در برنامه سینماتک خانه هنرمندان مطرح شد/ «درخت گلابی» ماندگارترین اثر سینمای ایران درباره عشق اول است
- نشست همافزایی و تعامل سینمای انقلاب و دانشگاه برگزار شد/ حرکت نوین برای بازنگری سینمای دفاع مقدس
- مروری بر کارنامه چهار فیلمساز مطرح سینمای ایران در برنامه سینماتک خانه هنرمندان/ چگونه دوربین به خانقاه دراویش راه یافت
- گرامیداشت زادروز علیاکبر صادقی در برنامه سینماتک خانه هنرمندان
- نمایش «تجربه»، ساخته کیارستمی در سینماتک خانه هنرمندان
- آوینی، سینمای اِشراقی و تاریخ ایدئولوژیک
- شهید آوینی را از عمق اندیشه به سطح ظواهر کشاندهاند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





