۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک در پلتفرم داکیونایت به نمایش درمیآیند.
به گزارش سینماسینما, ۶ فیلم مستند ایرانی در قالب برنامه «شما فکر میکنید ایران را میشناسید» در پلتفرم داکیونایت به نمایش درمیآیند که این فیلم ها شامل مستندهایی از ایران است که مخاطبان را به کشف دیدگاهی کمتر شناخته شده از ایران دعوت میکند. احمد کیارستمی مسئولیت این مجموعه برنامه را در پلتفرم داکیونایت برعهده دارد.
این مجموعه شامل ۶ فیلم مستند «کودتای ۵۳»، «متهمین دایره بیستم»، «صفر تا سکو»، «من نگهدار جمالی هستم وسترن می سازم»، «دینگومارو» و «خط باریک قرمز» است.
فیلم «کودتای ۵۳» به کارگردان تقی امیرانی و تدوین والتر مورچ از تاریخ ۱ تا ۴ آوریل مصادف با ۱۲ تا ۱۵ فروردین ماه به نمایش درآمد. این مستند کودتای انگلیسی-آمریکایی سال ۱۳۵۳ در ایران را روایت می کند.
فیلم «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی حسام اسلامی از تاریخ ۸ تا ۱۱ آوریل مصادف با ۱۹ تا ۲۲ فروردین به نمایش درآمد. در توضیح این مستند آمده است: پس از آنکه ماشین حسام اسلامی کارگردان فیلم دزدیده می شود، او رابطه ای با سارقان برقرار می کند و زندگی گروه نوجوانی که ماشینش را دزدیده بودند، تبدیل به این مستند می کند.
مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیهکنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آوریل مصادف با ۲۶ تا ۲۹ فروردین به نمایش درمی آید. «صفر تا سکو» زندگی سه خواهر منصوریان و تلاش آن ها برای کسب قهرمانی بینالمللی در ووشو را روایت میکند.
مستند «من نگهدار جمالی هستم وسترن می سازم» به کارگردانی کامران حیدری از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آوریل مصادف با ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه به نمایش درمیآید. در این فیلم با نگهدار جمالی فیلمساز ایرانی که در ۳۵ سال گذشته در روستاهای شیراز در ایران فیلم وسترن می ساخت، همراه می شوید.
مستند «دینگومارو» به کارگردانی کامران حیدری از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ آوریل مصادف با ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه به نمایش درمیآید. حمید سعید، نوازنده سرشناس آفریقایی-ایرانی با موتور سیکلت در سراسر استان هرمزگان سفر می کند تا به رویای خود برای برپایی کنسرت در کشورش با بهترین نوازندگان سیاه پوست جامه عمل بپوشاند.
مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست از تاریخ ۲۹ آوریل تا ۲ می مصادف با ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به نمایش درمی آید. در یک مرکز بازپروری و اصلاح و تربیت نوجوانان ایرانی، گروهی از زندانیان نوجوان تصمیم میگیرند نمایشی روی صحنه ببرند که به آنها اجازه میدهد برای یک روز زندان از این کانون آزاد شوند.
مجموعه برنامه «شما فکر میکنید ایران را میشناسید» به عنوان بخشی از برنامه انجمن آسیایی نیویورک در سینما سازماندهی شده است که این مجموعه شامل نمایش فیلمها و گفتگوهای پی در پی از فیلمها و فیلمسازان سراسر آسیا است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- مصاحبه تصویری اختصاصی سینماسینما با فرزاد خوشدست به بهانه اکران آنلاین مستند «خط باریک قرمز» (بخش اول)/ مخاطب فرهنگی ما کم شده است
- صنوبرهایِ شیرین، در همنوازیِ عشق
- مستندهای بخش مسابقه اصلی «ایدفا» معرفی شد
- شهرت یا آرامش / مستند «مزرعه کلارکسون»؛ پیچوخمهای مزرعهداری
- یک هشدار زیبا / مستند «سالی که جهان تغییر کرد»؛ حال خوش طبیعت وقتی انسان در قرنطینه بود
- قدیمیترین تصاویر عزاداریها و مجالس آذری زبانها در مستند «صادق الوعد»
- نه فرشتهام، نه شیطان
- مردی که نمیخندید ولی میخنداند! / «باستر بزرگ»؛ مستندی درباره مرد صورت سنگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





