به گزارش سینماسینما، رضایی از بازیگران باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله هنرمندانی است که نسبت به وضعیت ایجاد شده برای ساخته سینمایی محسن امیریوسفی واکنش نشان داد.
او یادداشتی را دراین باره نوشته و در اختیار خبرگزاری خبرآنلاین قرار داده است. متن یادداشت رضایی به این شرح است:
«ما از گفتن، گفتیم، از کنار هم نشستن و «باهم» حرف زدن، از مرور آنچه میخواستیم، از شناخت آنچه داریم از «آشتی »از حرمت «خانه و اهلش» گفتیم از یاد پدر، از مهر آنان که جان هدیه دادن که جانمان را ناب نگهداریم، از هجرت کردن و مهاجر نماندن، از «باور» گفتیم و از «قبول» و «پذیرش» گفتیم و از دغدغه مادر و آخ که از مادر گفتیم همان که صابرِجان هم گفت و چنگ زد به عاطفههایمان، بله مادر قهرمان و داور و پناه ماست و مگر داستانی هست که مادر تیرک خیمهاش باشد دوست داشتنی نشود؟
اما انگار عناد و انکاری هست که بیدلیل حتی از دیدن این مادر و گفتنها و آشتیهایش بر میآشوبد و حتی امکان عادلانه انتخاب را از هیئت معظمی که برای تحقق «انتخاب» دور هم جمع شدند، نیز دریغ میکند.
دوستان خانمها، آقایان ای همه کسانی که پنج سال است با وجود داشتن همه پروانههای ریز و درشت هنوز از دیده شدن این «آشغالهای دوست داشتنی» واهمه دارید و توهم توطئه اسیرتان کرده، باور کنید آنچه در تاروپود این فیلم جاری است جز مهر و شعف باز یافتن آشتی و تجلیل و تحلیلی نو از مادران سرزمینمان نیست، اینها برای ما و قاطبه این مردم نازنین دوست داشتنی است. شما را نمیدانیم.
بگذارید بعد از پنج سال «آشغالهای دوست داشتنی» در جشنواره فجر، دیده شود. برای انصافتان یک یا علی میخواهیم.
همین.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- فیلم کمال تبریزی اکران میشود
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- علی تبریزی: حجم کمدی «این گروه مارمولک» از فیلم «مارمولک» بیشتر است/ امید به اکران در گروه هنروتجربه
- معرفی هیات داوران دومین و سومین جشنواره فیلم کوتاه هشت میلیمتری
- فیلم کمال تبریزی در جشنواره شانگهای به نمایش درمیآید
- برگزیدگان هجدهمین جشن تصویر سال ۲۷ اسفند معرفی میشوند
- «دستانداز» کمال تبریزی در صف اکران
- هفتادوپنج دقیقه بیحسی/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- یادداشت وارده/ نمایشی از پوچی و بیتفاوتی در شبی پرحادثه/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- به مردنم نگاه نکن/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





