فرزانه متین- جواد عزتی با تنوع در نقش هایش در یک دهه ی اخیر ثابت کرد که کارگردانان می توانند با خیالی آسوده نقش های اول فیلمهایشان رو به او بسپارند چرا که او در هر مسیری، توانا و باهوش است و هم اکنون با نقش مالکِ سریال نمایش خانگی زخم کاری،مالکِ سریال است.
جواد عزتی که از ۱۵ سالگی با تئاتر، راه هنری اش را آغاز کرد با نقش طناز و گریم سنگین و متفاوت خود در سریال قهوه تلخ مهران مدیری نشان داد ،بازیگری است که به راحتی می تواند از پس نقش های طنز برآید از همین رو در سینما ابتدا با نقش های طنز و کمدی شناخته شد تا اینکه آهسته آهسته، به سمت سینمای جدی کشیده شد و در ماجرای نیمروز محمد حسین مهدویان،مخاطب برای اولین بار با نقش متفاوتی از عزتی روبه رو شد.او در ماجرای نیمروز (در دو قسمت)در نقش صادق ،مامور امنیتی،فردی عبوس و باهوش که در شک به همه چیز به سر می برد به بیننده معرفی شد و به حدی توانا از پس نقشش برآمد تاجایی که مخاطب از سکوت و نگاه های تیزش در امان نمی ماند.بازی اش در ماجرای نیمروز را باید نقطه عطفی در کارنامه ی هنری اش دانست.در این میان هم ،با فیلم هزارپا و اکسیدان،دوباره از او نقشی طناز اما متفاوت می بینیم .این هنرمند در فیلم جان دار،برای اولین بار کاراکتر ی خاکستری و به تعبیری منفی و تلخ را از خود نشان می دهد ،نقش خیره کننده و غافلگیرکننده اش حتی بازی حامد بهداد را تحت الشعاع می دهد.
از تاثیر گذارترین نقش های جواد عزتی ،بازی در فیلم آتابای است که با کمترین دیالوگ و میمیک صورتش از پس نقش یک عاشق دلشکسته به خوبی بر می آید .
نقطه ی اوج این هنرمند ،فرو رفتن در نقش حجت در فیلم شنای پروانه محمد کارت است.او در نقش حجت،لات توبه کننده ای را بازی می کند که می خواهد خانواده اش را نجات دهد و به حدی بازی اش متفاوت و زیر پوست است که نگاه ها ی مخاطب و منتقدان را مهبوت خود می کند.او در این فیلم توانست سیر تحول درونی یک فرد را به خوبی نشان دهد .مردی که در حقش ناجوانمردی های بسیاری شده و درگیر احساس و منطقش است.بار فیلم تنها بر دوش اوست،حجت است که بیننده را درگیر فیلم می کند تا جایی که مخاطب با او همذات پنداری می کند ،خشمش را می فهمد،چشمان ناراحتش را لمس می کند هر چند که جشنواره فجر بازی او را را نادیده می گیرد و در صورتی که شانس اصلی دریافت سیمرغ را داشت حتی نامزد هم برای دریافت سیمرغ هم نشد.
این بار جواد عزتی با سریال نمایش خانگی زخم کاری در ژانر جنایی و اقتباسی مهمان خانه ها شده است.او در نقش مالک در پس لایه های آز،طمع وقدرت،جاه طلبی اش را که سرکوب کرده با هل دادن همسرش با بازی خیره کننده رعنا آزادی ور به سوی جنون قدرت ،از فردی ترسو و بزدل مبدل به قاتل شده است وچقدر این نوع هنر نمایی سخت است اما عزتی به راحتی از پس این نقش برآمده است. بازیگری که ترس،نگرانی و جاه طلبی را با هم عجین کرده و از خود بازی بر جای گذاشته که الحق می توان او را این روزها ستاره ی بی بدیل سریال های نمایش خانگی نامید .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را شکست
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- هوشمندی در آفرینش موقعیتهای کمیک/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- اکران آنلاین «کت چرمی» با بازی جوادعزتی
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





