داور بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: نخستین فیلم کوتاه خود را حدود ۲۰ سال قبل به نخستین دوره جشنواره وارش ارسال کرده ام و این جشنواره برای من نوستالژیک است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، نیما جاویدی داور بخش مسابقه ملی این جشنواره با اشاره به این که نخستین فیلم کوتاه خود را حدود ۲۰ سال قبل به اولین جشنواره بین المللی فیلم وارش ارسال کرده است، بیان کرد: این جشنواره برای من به لحاظ نوستالژیک جایگاهی ویژه دارد. وقتی مهدی قربان پور دبیر جشنواره از من خواست به عنوان عضو هیات داوری در این جشنواره حضور داشته باشم، بسیار استقبال کردم.
وی ادامه داد: فیلم هایی جذاب و دوست داشتنی در دوره های قبلی این رویداد دیده بودم و در نهمین دوره هم آثاری را می بینیم که از سطح بالایی برخوردار هستند و کیفیت خوبی دارند.
جاویدی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار جشنواره بین المللی فیلم وارش در سال های آینده، تصریح کرد: استان مازندران به خاطر داشتن مرز دریایی و وجود جنگل ها استان مهمی است و برگزاری این جشنواره در مازندران اتفاق مثبتی است. حضور کشورهای همسایه نیز تاثیر خوبی بر هنر و هنرمندان استان خواهد داشت.
کارگردان «سرخ پوست» خاطرنشان کرد: فیلم هایی که در بخش ویژه جنگل های هیرکانی و بخش بومی دیدم، آثار شاخصی بودند و امیدوارم فیلمسازان کشور آثار بیشتری را با این موضوعات و محورها تولید کنند.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربان پور جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش در بابل به کار خود پایان می دهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به طراحی لباس «شکارگاه»؛ طراحیِ پود بر چلّه تاریخ
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- «شکارگاه» به طور مشترک از دو پلتفرم پخش میشود
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- درخشش «آکتور» در جایزه جهانی درامای سئول
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک اسکندری/ «سلمان فارسی» چهرهپردازی با پنج اسکار را هم وسوسه میکرد
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- داوران هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- مهدی قربانپور دبیر پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کیش شد
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- طلوع جاودانگی / بوسه «خورشید» بر پیشانی علی
- پایان تصویربرداری مستند «روزهای ناتمام» در کیش
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





