نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون میگوید آنقدر به آن پختگی رسیده است که دیگر در هر کاری حاضر نشود و با تأمل و بینش دست به انتخاب میزند.او در فیلمهای زیادی به ایفای نقش پرداخته است، در شبکههای مجازی حضوری فعال دارد و یکی از اعضای اصلی انجمن کودکان کار هم هست.
ضیغمی درباره انتخاب نقشهای خود در عرصه سینما گفت: متأسفانه فیلمنامهها ویژگیهای خاصی برای انتخاب بازیگر ندارند. شاید در طول سال یک و یا دو فیلمنامه خوب به دستم برسد که یک نقش را بپذیرم. در همین مدت هم فیلمنامه میخواندم ولی مرتباً رد میکردم چون فکر میکنم به آن پختگی رسیدهام که دیگر در هر کاری حاضر نشوم. آن مرحله تلاش برای دیده شدن را پشت سر گذاشتهام و حالا دارم با تأمل و بینش دست به انتخاب میزنم. امیدوارم در این مسیر از نظر مخاطبان هم موفق عمل کنم.
این بازیگر سینما علاوه بر بازیگری مدتی به تهیهکنندگی روی آورد که دراینباره بیان کرد: وقتی از عرصه بازیگری فاصله گرفتم و هر فیلمنامهای به را قبول نکردم به فکر راهاندازی دفتر تهیهکنندگی افتادم تا بستر تولید فیلمهای قابل تأمل را هم فراهم کنم، یعنی در بخش مهمتری آن فیلمهایی را هم که خودم دوست دارم در کنار سایر آثار در آنجا تهیه و تولید کنم. البته برای رسیدن به هدف اصلیم باید زمانی را بگذرانم.
بازیگر فیلم “اخراجیها” درباره وضعیت شبکههای مجازی که گاهی منجر به دخالت در حریم خصوصی بازیگران میشود، عنوان کرد: در تمام دنیا ممکن است این اتفاق برای هنرمندان به خصوص بازیگران پیش بیاید که مردم دوست داشته باشند درباره حریم شخصی هنرمندان چیزهایی بدانند. فرهنگ و استفاده از ابزار موجود را مردم باید داشته باشند. متأسفانه در جامعه ما پیش از اینکه فرهنگسازی شود، در راستای استفاده از شبکههای مجازی این وسیله در اختیار مردم عام قرار میگیرد. مخصوصاً در حال حاضر و در شرایطی که تلفن همراه کمکم جای هرگونه وسیله ارتباطی و اطلاعرسانی را میگیرد. از طرفی این شبکهها آزادی بیانی را برای هنرمندان به وجود میآورد که در صفحات شخصی خود بدون خط قرمزهای معمول در سینما و عرصه بازیگری به صحبت بپردازند، اما در هر جایی و در هر گوشهای از دنیا موقعیتی برای حریم همه آدمها وجود دارد. در جوامع آزادتر دیدهایم که با مقامات سیاسی شوخی میکنند و صحبتهای خیلی انتقادی میسازند. در حالی که کسی به شخصی توهین نمیکند. در جامعه ما مرز بین شوخی و توهین و حتی حریم شخصی و غیره مشخص نیست.
وی در ادامه بیان کرد: به نوعی مردم عمق واقعی مسائل مهم را گم کردهاند و به مسائل سطحی فکر میکنند. چرا ما نقد کردن و انتقاد صحیح را بلد نیستیم. چرا فقط توهین را خوب میدانیم. اتفاقات برای ما بر مبنای احساسات پیش میآید و نه بر مبنای وضعیت و منطقی که در شرایط حاضر حاکم است. این مسائل خطرهای این جامعه است.
این بازیگر سینما در پایان بیان کرد: به زودی در فیلم سینمایی “پلیسبازی” به کارگردانی پیمان قاسمخانی جلوی دوربین فیلمبرداری خواهم رفت.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگری و تَوَرّم پرسونا
- عاطفه تیموری: در بازیگری باید ایدهها و افکار خودم را پیاده کنم
- هفت بازیگری که به دلیل بازی در فیلم، تا سر حد مرگ رفتند
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش اول)
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- واکنش نیوشا ضیغمی به خبر مهاجرت مهناز افشار
- علی نصیریان: بازیگرم و عشقم است که شخصیتهای متفاوت را اجرا کنم
- مواجهه های ناگزیر اشیا و آدم ها/ نگاهی به فیلم «مواجهه»
- سفر اشیا در گردونه زمان!/ نگاهی به فیلم «مواجهه» ساخته سعید ابراهیمی فر
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ظاهر متفاوت بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی در یک فیلم + عکس
- نیوشا ضیغمى در نقش پیرمرد!+عکس
- کمدى «هشتگ» به سینما مى آید + تصویر جدید از فیلم
- “مواجهه” بعد از ۱۴ سال اکران میشود
- نیوشا ضیغمی مهمان امشب مهران مدیری در «دورهمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





