او در فیلمهای زیادی به ایفای نقش پرداخته است، در شبکههای مجازی حضوری فعال دارد و یکی از اعضای اصلی انجمن کودکان کار هم هست.
ضیغمی درباره انتخاب نقشهای خود در عرصه سینما گفت: متأسفانه فیلمنامهها ویژگیهای خاصی برای انتخاب بازیگر ندارند. شاید در طول سال یک و یا دو فیلمنامه خوب به دستم برسد که یک نقش را بپذیرم. در همین مدت هم فیلمنامه میخواندم ولی مرتباً رد میکردم چون فکر میکنم به آن پختگی رسیدهام که دیگر در هر کاری حاضر نشوم. آن مرحله تلاش برای دیده شدن را پشت سر گذاشتهام و حالا دارم با تأمل و بینش دست به انتخاب میزنم. امیدوارم در این مسیر از نظر مخاطبان هم موفق عمل کنم.
این بازیگر سینما علاوه بر بازیگری مدتی به تهیهکنندگی روی آورد که دراینباره بیان کرد: وقتی از عرصه بازیگری فاصله گرفتم و هر فیلمنامهای به را قبول نکردم به فکر راهاندازی دفتر تهیهکنندگی افتادم تا بستر تولید فیلمهای قابل تأمل را هم فراهم کنم، یعنی در بخش مهمتری آن فیلمهایی را هم که خودم دوست دارم در کنار سایر آثار در آنجا تهیه و تولید کنم. البته برای رسیدن به هدف اصلیم باید زمانی را بگذرانم.
بازیگر فیلم “اخراجیها” درباره وضعیت شبکههای مجازی که گاهی منجر به دخالت در حریم خصوصی بازیگران میشود، عنوان کرد: در تمام دنیا ممکن است این اتفاق برای هنرمندان به خصوص بازیگران پیش بیاید که مردم دوست داشته باشند درباره حریم شخصی هنرمندان چیزهایی بدانند. فرهنگ و استفاده از ابزار موجود را مردم باید داشته باشند. متأسفانه در جامعه ما پیش از اینکه فرهنگسازی شود، در راستای استفاده از شبکههای مجازی این وسیله در اختیار مردم عام قرار میگیرد. مخصوصاً در حال حاضر و در شرایطی که تلفن همراه کمکم جای هرگونه وسیله ارتباطی و اطلاعرسانی را میگیرد. از طرفی این شبکهها آزادی بیانی را برای هنرمندان به وجود میآورد که در صفحات شخصی خود بدون خط قرمزهای معمول در سینما و عرصه بازیگری به صحبت بپردازند، اما در هر جایی و در هر گوشهای از دنیا موقعیتی برای حریم همه آدمها وجود دارد. در جوامع آزادتر دیدهایم که با مقامات سیاسی شوخی میکنند و صحبتهای خیلی انتقادی میسازند. در حالی که کسی به شخصی توهین نمیکند. در جامعه ما مرز بین شوخی و توهین و حتی حریم شخصی و غیره مشخص نیست.
وی در ادامه بیان کرد: به نوعی مردم عمق واقعی مسائل مهم را گم کردهاند و به مسائل سطحی فکر میکنند. چرا ما نقد کردن و انتقاد صحیح را بلد نیستیم. چرا فقط توهین را خوب میدانیم. اتفاقات برای ما بر مبنای احساسات پیش میآید و نه بر مبنای وضعیت و منطقی که در شرایط حاضر حاکم است. این مسائل خطرهای این جامعه است.
این بازیگر سینما در پایان بیان کرد: به زودی در فیلم سینمایی “پلیسبازی” به کارگردانی پیمان قاسمخانی جلوی دوربین فیلمبرداری خواهم رفت.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگری و تَوَرّم پرسونا
- عاطفه تیموری: در بازیگری باید ایدهها و افکار خودم را پیاده کنم
- هفت بازیگری که به دلیل بازی در فیلم، تا سر حد مرگ رفتند
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش اول)
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- واکنش نیوشا ضیغمی به خبر مهاجرت مهناز افشار
- علی نصیریان: بازیگرم و عشقم است که شخصیتهای متفاوت را اجرا کنم
- مواجهه های ناگزیر اشیا و آدم ها/ نگاهی به فیلم «مواجهه»
- سفر اشیا در گردونه زمان!/ نگاهی به فیلم «مواجهه» ساخته سعید ابراهیمی فر
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ظاهر متفاوت بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی در یک فیلم + عکس
- نیوشا ضیغمى در نقش پیرمرد!+عکس
- کمدى «هشتگ» به سینما مى آید + تصویر جدید از فیلم
- “مواجهه” بعد از ۱۴ سال اکران میشود
- نیوشا ضیغمی مهمان امشب مهران مدیری در «دورهمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش