سینماسینما ، علی پاکزاد – هاتف علیمردانی کارگردان فیلم « آباجان» معتقد است سیمرغ نگرفتن فاطمه معتمدآریا برای بازی در این فیلم اتفاقی عجیب بود.
به گزارش سینماسینما ، هاتف علیمردانی با فیلم «آباجان » در جشنواره سی و پنجم حاضر شد؛ فیلمی که نتوانست چندان در جلب نظر داوران موفق ظاهر شود.
کارگردان فیلم «آباجان» درباره این فیلم گفت: «خوشبختانه طی سال های اخیر شناخت خوبی نسبت به بازیگران سینما پیدا کرده ام. اگر خانم معتمدآریا در «آباجان» حضور پیدا نمی کرد، این فیلم را نمی ساختم. فیلمی که ساختم کاملا مستقل بود. برعکس بسیاری از فیلم هایی که در جشنواره حضور پیدا کردند.»
علیمردانی ادعایی را درباره جایگاه فیلمش در آرای مردمی مطرح کرد و گفت : «جالب بود که تا روز آخر رتبه اول از دیدگاه مردم را داشتیم، اما ناخوداگاه همه چیز تغییر کرد. البته شناخت خوبی نسبت به چنین رفتارهایی دارم.»
او ادامه داد: «فیلم «هفت ماهگی» از هر نظر محکوم به شکست بود. زیرا در زمان درگذشت آیت الله هاشمی و حادثه تلخ پلاسکو اکران شد. اما باز هم مردم به خوبی از آن استقبال کردند. همواره سعی کرده ام از بازیگرانی استفاده کنم که به مردم نزدیک باشند. مهمترین ویژگی برای انتخاب بازیگران توانایی آنها در اجرای نقش است. برای نقش سعید آقاخانی در «آباجان» فرهاد اصلانی را نیز مد نظر داشتم اما آقاخانی این نقش را به نحو احسن بازی کرد. برای شبنم مقدمی نیز جایگزین داشتیم. با خانم ثریا قاسمی برای این نقش صحبت کرده بودیم. اما مقدمی هم مانند آقاخانی در این نقش عالی ظاهر شد.»
علیمردانی درباره داوری های جشنواره فیلم فجر گفت: «ترجیحم این است درباره داوری صحبت نکنم. زیرا مردم درباره فیلم ها می توانند بهتر نظر دهند. فاطمه معتمد آریا سر صحنه به من گفت برای بازی در بهترین فیلمها جایزه نگرفته است، برای خود من هم سئوال بود که چگونه می شود معتمدآریا برای بازی در «آباجان» سیمرغ نگیرد. خود خانم معتمدآریا می دانست به او جایزه نخواهند داد. تجربه او برای من درس بزرگی بود. قطعا کسانی که به معتمدآریا جایزه ندادند سر به زیر هستند. این افراد امروز خجالت زده هستند.»
کارگردان فیلم «آباجان» درباره اکران نوروزی گفت: «پخش فیلم با علی سرتیپی و توسط فیلمیران صورت می گیرد. نوروز فیلم «آباجان» اکران خواهد شد و مردم این فیلم را خواهند دید. قطعا دیدگاه ها بعد از اکران فیلم جالب خواهد بود. امیدوارم سینمای مستقل ایران روز به روز مستحکم تر بشود. قطعا از سینمای سالم استقبال می کنیم. سینمایی که با پول مردم اداره شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
- گزارش رونمایی از تندیس علی نصیریان در موزه سینما/ نسل تکرارنشدنی در بازیگری + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





