شورایعالی تهیهکنندگان با صدور بیانیهای درباره نامه اخیر برخی سینماگران درباره متهم یکی از پروندههای اخلال اقتصادی هشدار داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران، این صنف تهیهکنندگی به برخی از همکاران سینمایی خود پیرامون دخالت در پروندههای اخلال اقتصادی هشدار داد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:
اخیراً نامهای به امضای جمعی از سینماگران در حمایت از یک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه منتشر شده که موجبات تالم خاطر و نگرانی بخش عمدهای از مخاطبان فهیم سینمای ایران را فراهم کرده است.
شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران بر خود فرض میداند تا به این دسته از همکاران خود هشدار دهد که اعتماد عمومی مردم عزیز کشورمان به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!
همچنین امضاءکنندگان مزبور باید توجه داشته باشند که اصلیترین بلیه دهه نود سینمای ایران، که آن را دچار تنگی نفس کرد، سرمایههای بیحساب و کتابی بود که به قصد پولشویی وارد صنعت سینما شد و چرخه طبیعی و سالم آن را مختل کرد.
بر این مبنا، این دسته از دستاندرکاران تولید، توزیع و نمایش فیلم را دعوت میکنیم پیش از آن که نگران متهمین جرایم اقتصادی باشند، به فکر سلامت سرمایههای در گردش و مهمتر از آن نگران اعتماد افکار عمومی به سینمای ایران باشند. اعتمادی که طی دهها سال تلاش توسط خلاقترین هنرمندان کشور ایران به دست آمده و پاسداری از آن وظیفه همه سینماگران است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فرهنگ و پیرپسران سیاست!/ اعتراض سه نهاد سینمایی به کارشکنیها در ادامه اکران «پیر پسر»
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- تاکید شورایعالی تهیهکنندگان سینما بر اتحاد و یکپارچگی
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- نامه سید محمد امامی به مدیرعامل خانه سینما/ درخواست برای شفافسازی منابع مالی
- شورای عالی تهیهکنندگان سینمای ایران بیانیهای را منتشر ساخت/ دستمزدهای خارج از عرف به بازیگران بررسی میشود/ برخورد صنفی با متخلفین
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- چند نفر «شهرزاد» را آنلاین دیدند؟ + تصاویر
- فصل اول «شهرزاد» را رایگان ببینید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





