کارگردان «بن بست وثوق» میگوید اگر تهیه کننده خوب و حرفهای با فیلم اولیها کار کند و پای کار بایستد خروجی خوبی خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، حمید کاویانی کارگردان سینما، درباره تاثیر اکران خارجی فیلمها بر نمایش داخلی عنوان کرد: موفقیتهاى بین المللى در شرایطی که به اندازه کافی فضا برای تبلیغ در اختیار فیلم باشد میتواند در جذب مخاطب و اقبال مردمى تاثیرگذار باشد.
او افزود: اهمیت دیده شدن فیلم در فضای بین الملل و مورد قضاوت قرار گرفتن فیلمهاى ایرانى در جهان بسیار است، اما در فرایند نمایش فیلم در کشور، چیزى که بیشتر نیاز داریم رسالت اصحاب رسانه خواهد بود. معرفى درست فیلمها توسط رسانههاى جمعى فارسى زبان براى مردم و ارایه اطلاعات کافى درباره فیلم به مخاطب ایرانى را نباید نادیده گرفت. باید براى تمام سلیقه ها فیلم ساخت و رسانه هاى جمعى باید در معرفى فیلم به مخاطب هدف به رسالت خود عمل کند.
این کارگردان در ادامه در خصوص قرار گرفتن تهیه کننده حرفهای کنار فیلم اولی ها که از تصمیمات جدید سینمایی است، عنوان کرد: نیاز اینکه تهیه کننده حرفه ای کنار فیلمساز اول قراربگیرد بدیهی است و لازمه ساخت فیلم حضور حرفهاى تهیه کننده متعهد است و این موضوع برای فیلمساز اول با اهمیت تر است و از سویی مى تواند ضمانتی در موفقیت و دیده شدن و اکران آثار فیلمسازان باشد. امیدوارم این راهکار مانع نباشد بر سر راه روایت مستقل فیلمساز.
کارگردان «بن بست وثوق» اذعان کرد: در سال های گذشته فرایند همکاری تهیه کننده و کارگردان به یک نام در پروانه ساخت خلاصه شده بود و فعالیت های حرفه ای در بسیاری از موارد اتفاق نمی افتاد که باعث می شد فیلم بدون صاحبی دلسوز ساخته شود؛ در نتیجه به اندازه کافی از سوی تهیه کننده حمایت نشود و در موضوعات مهمی چون اکران داخلی و حضور بین المللی و… به نوعی بى سرپرست دیده شود.
کاویانی خاطر نشان کرد: اگر این موضوع با طرح و ایده جدید که قرار است در سال های آتی با حضور تهیه کنندههاى باتجربه به صورت حرفهای، در دستور کار قرار گیرد در صورتی که به لابی گری و معاملات پشت پرده ختم نشود، خروجی خوبی خواهد داشت.
این کارگردان در پایان در خصوص آخرین وضعیت «رد باران» گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم و فکر میکنم نهایتا ده روز آینده آماده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود