مریم امینی همسر شهید مرتضی آوینی در یادداشتی که در اختیار خبرآنلاین قرار داده درباره موسسه شهید آوینی توضیح داده است.
به گزارش سینماسینما، متن یادداشت مریم امینی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرآنلاین قرار داده به شرح زیر است:
این روزها به بهانهی پخش سریال تلویزیونی گاندو، نام «مؤسسهی شهید آوینی» و آقای مجتبی امینی، مدیر عامل پیشین آن به عنوان تهیهکنندهی سریال، زیاد مطرح میشود. خانوادهی شهید آوینی لازم میداند به اطلاع عموم برساند که این نام که قانوناً پس از شهادت سید مرتضی آوینی باید به خانواده تعلق میداشته به سبب بعضی بیقانونیها در اختیار مؤسسهی دیگری قرار گرفته که هیچیک از اعضای خانواده در آن حضور نداشتهاند، با آن همکاری نکردهاند و اطلاعی از ساز و کار آن ندارند. سرانجام پس از دوندگیهای فراوان سال پیش این نام به مؤسسهای باز پس داده شد که زیر نظر خانواده اداره میشود، و نام مؤسسهی قبلی به انتخاب مدیرانشان به «مؤسسهی آرای شهید آوینی» تغییر یافت.
در کمال تعجب، مؤسسه به نام انتخابی خود وفادار نماند و فعالیتهایش را کماکان با همان عنوان قبلی ادامه میدهد. گویی تنها جایی که این تغییر نام را به رسمیت میشناسد، دفتر ثبت شرکتهاست! مدیر محترم مؤسسه هم ظاهراً این موضوع را فراموش کردهاند و با استفاده از عنوان پیشین به معرفی خود میپردازند. حال آنکه «آرای شهید آوینی» هم قابلیت کافی دارد برای آنکه مؤسسهای را به نام خود مزین کند.
خانوادهی شهید آوینی فارغ از مجادلات مرتبط با سریال «گاندو» و بحثهای محتوایی آن، اعلام میکند که در «مؤسسهی آرای شهید آوینی» نقشی نداشته و انتظار دارد آن مؤسسه خود را به رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی ملتزم بداند، کلیهی فعالیتهای خود را با نام جدیداً ثبتشدهاش ادامه دهد و موجب سردرگمی مخاطبان نشود.
مریم امینی ـ همسر شهید سید مرتضی آوینی
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدایی که راهنمای آسمانی شدن بود/ به یاد سیدمرتضی آوینی
- واکنش سفیر انگلیس در ایران به سریال «گاندو»
- چرا مستند «آقا مرتضی»، جنجالی و پرحاشیه شد؟
- مردی که بسیار دوستش میداشتم
- معرفی سریالهای نوروزی تلویزیون/ اعلام ساعت پخش مجموعهها
- توضیحات تهیهکننده «گاندو»؛ «گلستان» در دست مأمور آمریکایی چه میکرد؟/ جنجال کلاهگیس
- خبر آنلاین:سریال گاندو ادعای ۸سال پیش ایهود باراک را تائید کرد!
- تهیهکننده «گاندو» به ماجرای حجاب زنان در سریالش پاسخ داد/ با حفظ روحیه انقلابی، تمام واقعیتها را نشان میدهیم
- سنتشکنی تلویزیون درباره حجاب زنان در یک سریال
- آخرین جزییات ساخت سریال «گاندو» از زبان جواد افشار
- «عرفان» از دیدگاه سیدمرتضی آوینی/ کدام عرفان؟
- همسر مرتضی آوینی: تصویری که مطابق میلشان بود، قاب گرفتند و بزرگ کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





