مهدی صباغ زاده کارگردان قدیمی و تهیه کننده فیلم رومانتیسم عماد و طوبی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینمامعیار با انتقاد شدید از نحوه برنامه ریزی اکران در شرایط فعلی گفت: در زمان عقد قرارداد به ما گفته بودند که گشت ارشاد۳ اکران نمی شود که اگر می دانستم این اتفاق نمی افتد فیلم را اکران نمی کردم، چون با اکران گشت ارشاد مشخص بود که همه سالن های سینما به خدمت این فیلم درآمده و وقتی علت را جویا شدیم به ما گفتند می خواهیم تنور سینما را گرم کنیم که به نظرم ما را کنده تنورشان کردند.
به گزارش سینماسینما ، صباغ زاده افزود: سینماداران در کنار دفاتر پخش و تهیه کنندگان هر سه بابت شرایط کرونا آسیب دیدند ولی سینماداران از وزارت ارشاد وام گرفتند و بدهی هایشان را دادند اما ما فقط ضرر کردیم و سرمایه ای که من برای ساخت همین فیلم آخر آوردم اگر سکه و طلا خریده بودم امروز سرمایه ام سه برابر شده بود.
او تاکید کرد :حتی سینمایی که مالک اش یکی از دوستان نزدیک من بود ۱۱ سانس به گشت ارشاد داد و هیچ سانسی به فیلم من نداد. حوزه هنری که شعار تحکیم خانواده و مقابله با سینمای سطحی را می دهد از کل سینماهای خود فقط ۲۰ سالن به فیلم ما داده و در همین سینمای آزادی به عنوان یکی از مهمترین سالن های سینمایی کشور با مساعدت آقای نوروزی مدیر آن ما در طول روز فقط یک سانس داریم! و در سینما فرهنگ که مالک آن فارابی ست هم شرایط به همین گونه است و حتی تلویزیون هم از ۳ تیزری که قرار بود برای ما پخش کند فقط یک تیزر پخش کرد و از طرف دیگر کلیه تابلوهای شهری هم در اختیار فیلم منصور است که فیلم مورد علاقه من است اما اگر قرار است از این فیلم حمایت شود حداقل باید تعدادی تابلو هم به ما می دادند و من متعجب ام که همه شعار فرهنگ می دهند اما در عمل به دنبال فرهنگ نیستند و هیچ اتفاقی هم در کشور نمی افتد چون همه دنبال پول هستند و حریص شده اند .
صباغ زاده گفت »به نظر من فیلم ما که در راستای حمایت از خانواده است را نهادهایی چون تلویزیون ، حوزه هنری، فارابی و … حمایت کنند. صباغ زاده در ادامه با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی در نامه ای به زیباسازی شهر تهران رومانتیسم عماد و طوبی را فیلمی در جهت تحکیم بنیان خانواده معرفی کرده بود و خواستار حمایت از آن شده بود اما آقای ایل بیگی زیر برگه فیلم مان نوشت این یک فیلم اقتصادی (تجاری) است و من نمی دانم که اینها یا نمی دانند سینما چیست ؟ یا اصلا فیلم ندیده اند و فقط دنبال پول هستند.
سینمامعیار به سردبیری و اجرای امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیحات مهدی صباغ زاده درباره مصاحبه اخیرش
- صباغ زاده : با دیدن برخی از فیلمها ، فکر می کنیم مردم ما فقط همین معتادان، چاقوکش ها و قمه کش ها هستند
- «رمانتیسم عماد و طوبا» در آخرین مراحل فنی
- کاهش سه میلیاردی فروش سینما در هفته اول ماه رمضان/ چرا فیلمها نمیفروشند؟
- مجوز ساخت چهار فیلمنامه صادر شد/ پیمان معادی «فردی» را میسازد
- روایت مهدی صباغزاده از دستمزدهای میلیاردی بازیگران سینما
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- واکنش مهدی صباغزاده به اکران فیلمهای خارجی در سینماهای کشور
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- آمین برای فیلم عاشقانه سیاسی خانه کاغذی خواند/ ویدئو
- مهدی صباغزاده در گفتوگو با سینماسینما/ برخی اقدامات شورای صنفی غیرقانونی است
- کارگردان «ایتالیاایتالیا»: اگر پولی داشتیم خرج فیلم میکردیم نه پرداخت باج!
- گلایه مهدی صباغ زاده از عملکرد وزارت ارشاد در سینما
- کاوه صباغزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اگر سارا بهرامی نبود «ایتالیا ایتالیا» را نمیساختم
- رونمایی از تیزر «ایتالیا ایتالیا» در آستانه اکران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





