تازهترین فیلمنامه مانی حقیقی با عنوان «پنجاه کیلو آلبالو» که با همراهی فرهاد توحیدی به نگارش درآمده است از سازمان سینمایی پروانه ساخت گرفت.
فیلمنامههای «مرگ برکه» به تهیه کنندگی رویا شریف و به کارگردانی علی کلانتری و نویسندگی مشترک علی رستگار، علی کلانتری و امیر مهران با موضوع مرگ و زندگی (حادثهای)، «گروه آلما» به تهیه کنندگی محمدرضا محمدی و کارگردانی و نویسندگی عباس مرادیان با موضوع زبان موسیقی (ملودرام خانوادگی)، «پنجاه کیلو آلبالو» به تهیه کنندگی مصطفی شایسته و به کارگردانی مانی حقیقی و نویسندگی مشترک فرهاد توحیدی و مانی حقیقی با موضوع انگاره عشق و مهاجرت نزد جوانان (کمدی) و «شب به خیر تهران» به تهیه کنندگی حسن امجدی مقدم و به کارگردانی و نویسندگی پیام زین العابدینی با موضوع زندگی و امید (مستند داستانی اپیزودیک) موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
براساس این گزارش، در جلسه ۱۶شهریور که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش دو فیلم «متولد ۶۵» به تهیه کنندگی محمد مهدی عسگرپور و به کارگردانی مجید توکلی و نویسندگی مشترک مجید توکلی و جمیله دارالشفایی با موضوع بیاخلاقی و تبعات آن (حادثهای اجتماعی) و «دلتا ایکس» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علیرضا امینی با موضوع سوءظن (ملودرام اجتماعی) صادر شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۸ فیلم سینمایی بدون مجوز ساخته شده/ ساخت فیلم «بدون مجوز» قابل کنترل نیست
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- صدور ۸ پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی
- صدور ۶ پروانه ساخت غیرسینمایی
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- گزارشی از موقعیت سینمای ایران در فرانسه به مناسبت اکران فیلم «تفریق»
- صدور پروانه ساخت برای یازده فیلمنامه سینمایی و غیرسینمایی
- نامه تند یک فیلمساز به محمد خزاعی/ مانى حقیقی: اصلاحیههای شما نامشروع است
- سازمان سینمایی حضور «تفریق» در جشنوارههای خارجی را بلامانع اعلام کرد
- «تفریق» در جشنواره تورنتو رونمایی میشود
- سه فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





