کشور هند فیلم «جالیکاتو» را که درباره فرار یک گاو از یک کشتارگاه است، به عنوان نماینده خود برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ انتحاب کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، اتحادیه فیلم هند، فیلم «جالیکاتو/Jallikattu» ساخته لیجو خوزه پِلیسری را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش بین الملل اسکار دوره نود و سوم انتخاب کرد.
فیلم «جالیکاتو» که به زبان مالایالمی است جزو آثار محبوب فستیوال های سینمایی یک سال گذشته بوده، این فیلم سال ۲۰۱۹ در تورنتو، لندن، بوسان و استکهلم و همینطور سال ۲۰۲۰ در روتردام نمایش داده شده است.
پِلیسری برای این فیلم جایزه بهترین کارگردان جشنواره بین المللی گوا هند را دریافت کرده است.
فیلم داستان یک گاو نر است که از کشتارگاهی در یک روستای دور افتاده فرار می کند به دنبال این اتفاق اهالی روستا همگی جمع می شوند تا این حیوان را شکار کنند در این فرآیند شکاف عمیق اجتماعی بین اهالی روستا شکل می گیرد.
کشور هند که از سال ۱۹۵۷ نماینده به اسکار می فرستد تا به حال تنها سه بار در سالهای ۱۹۵۸، ۱۹۸۹ و ۲۰۰۲ نامزد جایزه اسکار شده است.
نود و سومین دوره جوایز اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (بامداد ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در لس آنجلس برگز ار میشود.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ایران و ۲۳ تلاش ناکام برای اسکار
- نماینده سینمای آلمان در اسکار معرفی شد
- امروز نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی میشوند/ هیجان برای «خورشید»
- خورشید مجید مجیدی در لیست ۱۵ تایی اسکار بهترین فیلم بین المللی
- تعداد فیلمها در فهرست اولیه بخش بینالملل اسکار ۲۰۲۱ افزایش یافت
- «درسهای فارسی» از رقابت اسکار کنار گذاشته شد
- ورایتی ۱۰ شانس اول برای اسکار بهترین فیلم بینالمللی را معرفی کرد
- حذف نماینده کانادا از رقابت اسکار بهترین فیلم بین المللی
- نماینده چین در اسکار معرفی شد
- نماینده بلاروس در اسکار معرفی شد/ «درسهای فارسی» به اسکار رفت
- رقابت داغ مستندها در بخش بینالملل اسکار/ شانس دریافت ۲ جایزه
- نماینده هنگکنگ در اسکار معرفی شد
- کشورهایی که فیلمهای مستند را برای رقابتهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردهاند
- سینماسینما/ نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد
- نماینده دانمارک در اسکار معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





