شهریار بحرانی برای اولین بار در سینمای ایران دکوپاژ اولیه سکانس های پرهزینه فیلم اخیرش را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می دهد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه؛ این اقدام برای شبیه سازی، مطالعه از درون، بررسی رنگ و نور، زوایای دوربین و زمان بندی دقیق قبل از فیلمبرداری، توسط دکتر میثم احمدی متخصص هوش مصنوعی به عنوان مدیر پروژه فوق انجام می گیرد.
در این فرآیند به کمک هوش مصنوعی صحنه مورد نظر، بازسازی شده و با استفاده از عینک های واقعیت مجازی( Virtual Reality یا VR) قابل رؤیت می شود. در این مرحله از ساخت فیلم تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری و امیر کاملان زرگر زرین مدیر جلوههای ویژه بصری «آفتاب نیمه شب»، بحرانی را همراهی می کنند.
شایان ذکر است که تاکنون در فیلم های دفاع مقدس و یا مشابه از جلوه های ویژه کامپیوتری و میدانی بهره گرفته شده است. اما بحرانی در «آفتاب نیمه شب» با توجه به موضوع بکر و خاصی که به تصویر می کشد، به منظور کاهش هزینه صحنه های پیچیده آن و استانداردسازی فیلم از واقعیت مجازی بهره می گیرد. این موضوع برای نخستین بار در صنعت فیلمسازی کشور در حال اجراست. در حالی که قوی ترین و پرهزینه ترین فیلم های اخیر هالیوود و سینمای جهان با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده اند.
بحرانی بنا دارد تا پس از اتمام پروژه «آفتاب نیمه شب» از هوش مصنوعی و استودیو مجازی (پروداکشن مجازی) در فرآیند تولید سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» نیز در سطح وسیع تری استفاده کند.
در خلاصه داستان «آفتاب نیمه شب» آمده است: « این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.»
فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است: تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، بازیگردان: محمد حاتمی ، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوههای ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- هوش مصنوعی در مخابرات آینده؛ «صدرنشین» بازار نشر
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفللوشاتو میرود
- تیم برتون هوش مصنوعی را تهدید خواند/ انسانیت را میگیرد
- تئاتری با همکاری هوش مصنوعی؛ پوستر نمایش «آنتیگونه» رونمایی شد
- نتفلیکس داغ بازیگران را تازه کرد/ انتشار آگهی استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
- همراه اول از چالشهای نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی حمایت میکند
- سکانس طلایی/ اِی. آی. هوش مصنوعی
- فیلمهایی با مضمون شیوع ویروس + ویدئو
- فیلم تازه شهریار بحرانی در مرحله آمادهسازی برای جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





