بهرام کاظمی کارگردان فیلم مشکل گیتی گفت وگویی با ساناز قنبری در جام جم کرده ودر بخشهایی از این مصاحبه حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینما سینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :
حضور چهرههایی مانند حمید فرخنژاد و رویا نونهالی چقدر در گیشه فیلم مهم بوده است؟
سینمای بدنه باید از چهره استفاده کند. رویا نونهالی و حمید فرخنژاد از چهرههای خوب و شناخته شده در عرصه بازیگری هستند و البته دیگر دوستانی که در این کار بازی کردند، همگی آنها نقشهایشان را خوب بازی کردند و بازیشان گل درشت و اغراقآمیز نیست. در انتخاب آنها قطعا به گیشه هم فکر کردم و خوشحالم که در انتخاب به خطا نرفتم.
در نقدی از «مشکل گیتی» خواندم که فیلم هیاهویی مبتذل راه انداخته! نظر خودتان راجع به واژه مبتذل و ارتباطش با فیلمتان چیست؟
اصلا چنین نقدی را به فیلمم وارد نمیدانم. البته تعریف فیلم مبتذل سخت است و خیلی از سینماگران و منتقدان راجع به آن اختلاف نظر دارند، اما از نظر من فیلم مبتذل یعنی فیلمی پیشپاافتاده که تماشاگر را دستکم میگیرد، شخصیتهایش عمق ندارند، اتفاقها در آن تصادفی است و… مشکل گیتی در این مقال اصلا نمیگنجد. این فیلم به خانوادهها و جامعه تلنگر میزند که مواظب باشید فضاهای مجازی ارکان خانوادگیتان را به هم نریزد.
ارتباط مخاطب با فیلم را چطور ارزیابی میکنید؟
من در سینماهای مختلف شهر فیلم را با مردم تماشا کردم. میتوانم به جرات بگویم تقریبا همه سالن را راضی ترک کردند و کسی از وسط فیلم بلند نشد. امیدوارم در ادامه، سالنهای بیشتری به فیلم ما اختصاص یابد و نحوه اطلاعرسانی آن بهتر شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- طی مراسمی در موزه سینما؛ نشان خورشید مستندسازان به رامین حیدری فاروقی اهدا شد
- آیا سحر قریشی ممنوع الکار شده است ؟
- حمله عجیب طرفداران گروه موسیقی بی تی اس در فضای مجازی به یک فیلم اکران نشده
- فیلم کمال تبریزی اکران میشود
- واکنش تند سینماگران به توئیت توهینآمیز علیاکبر رائفیپور
- رمزگشایی روزنامه فرهیختگان از جنجالهای اخیر سحر قریشی
- فرح بخش : سحر قریشی برای ازدواج به ترکیه رفته و مهاجرتی در کار نیست / او برخواهد گشت
- گرامیداشت یاد کارگردان فقید «عروس آتش» در سینماتک خانه هنرمندان ایران/ سینایی، اصیلترین فیلمسازی که میشناسیم
- حمید فرخنژاد رئیس هیات داوران جشنواره برایتلایت آمریکا شد
- «بانکزدهها» با موسیقی گروه مشهور کرهای «بیتیاس» آماده نمایش شد
- حمید فرخنژاد: ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر
- مراحل فنی «بانکزدهها» تکمیل میشود/ رونمایی از لوگوی فیلم
- «دستانداز» کمال تبریزی در صف اکران
- فیلم «عصر جمعه» ساخته مونا زندی حقیقی در یوتیوب عرضه شد/ یادداشت کارگردان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





