عبدالله علیخانی، مالک سینمای عصر جدید تهران و تهیه کننده سینما بسیاری از تولیدات سینمای ایران را بدون صلاحیت لازم برای اکران در سینماها دانست و گفت: خیلی از فیلم هایی که در سینمای ایران تولید می شود درخور اکران در سینماها نیستند. به همین دلیل صاحبان این فیلم ها می روند شورای صنفی را تحت فشار می گذارند و از آن طرف هم به سینمادار خواهش و تمنا می کنند که فیلم شان را اکران کنند و بعد که فیلم شان اکران شد فریاد فیلم سوزی سر می دهند. اینجا فیلم سوزی چه معنا دارد؟ مگر کسی می تواند به زور فیلم کسی را اکران کند! خودتان می خواهید فیلم تان را اکران کنید. اگر از این فصل اکران ناراحتید، فیلم تان را اکران نکنید.
به گزارش سینماسینما ، تهیه کننده فیلم هایی چون «آواز قو»، «شب های تهران»، «کلاغ پر»، «کما»، «زندگی خصوصی» و… تصریح کرد: بجز بعضی از فیلم های خوبی که درگیر چنین مناسباتی می شوند، فیلم های بی کیفیتی هم هستند که با شرایطی که توضیح دادم بر پرده اکران می روند و وقتی در گیشه نمی فروشند صاحبانشان دم از فیلم سوزی می زنند. فیلم بد تحت هیچ شرایطی نمی فروشد! چه دو هفته روی اکران باشد، چه ۴۰ هفته! به زور نمی توان به مردم گفت برو فلان فیلم را ببین. چنین فیلم هایی نظم اکران را به هم می زنند و اتفاقا همین ها هم هستند که به چند فیلم خوبی که در اکران هستند لطمه می زنند. حالا اگر صاحبان فیلم های خوب حرف از فیلم سوزی بزنند مشکلی نیست، اما مشکل فیلمی است که اگر در بهترین زمان سال هم اکران شود باز هم نمی فروشد و صاحبانش برای سرپوش گذاشتن روی بی رونقی گیشه فیلم شان مساله فیلم سوزی را به میان می کشند.
منبع: جام جم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





