
سینماسینما، محمد تاجیک: در حالی که بسیج دانشجویی در نامه ای به شورای شهر تهران خواستار تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو شده است مسعود ده نمکی کارگردان سینما وتلویزیون ایران در اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد.
ده نمکی نوشت: مناسبت نام گذاری این خیابان به خاطر سکونت حضرت امام در دوران انقلاب در این محل و مهربانی اهالی با ایشان بوده و ربطی به مکرون و دولت فرانسه ندارد وگرنه به اختیار آنها بود نام دیگری انتخاب می کردند تا خاری در چشمشان نباشد. انقلابیگری را با عقلانیت و تدبیر پیش ببرید .خدا مددکارتان باشد.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامهی خود به رئیس و اعضای شورای شهر تهران درخواست کرده است: نام خیابان «نوفل لوشاتو» در پی اهانت بیسابقه دولت فرانسه به پیامبر اسلام باید عوض شود.
این در حالی است که مسعود ده نمکی پیش از این در سال ۹۳ در انتقاد از حاشیه های تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه در تهران نوشته بود : «شرف المکان بالمکین شرافت مکانها به انسانهایی است که در انجا زیسته اند شرافت نوفل لوشاتو به خاطر امام و تاریخ انقلاب بود نه فرانسه بودن.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد مسعود ده نمکی از وضعیت رضا رویگری : هیچ جای دنیا با چهره هایش این کار را نمی کند
- واکنش دهنمکی به طعنه و کنایه یک گوینده خبر به فیلم «زندانیها»
- از کمدی، که خوب میفروشد تا شکست دهنمکی در گیشه/ مروری بر فروش فیلمهای روی پرده
- دهنمکی: دستمزد بازیگران آنقدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمیشود فیلم ساخت
- بازگشت ده نمکی به تلویزیون با «چهل ۲۲»/ گفتگوی ده نمکی با هاشمی
- پاسخ مسعود ده نمکی به اظهارات کیانیان
- انتظارات پهلوان ده نمکی :تیم ایران در مقابل عراق چگونه باید بازی کند؟/طنز
- واکنش ده نمکی و اصغر فرهادی به پیروزی ایران برابر ویتنام/طنز
- چرا بازیکنان ایران ۱۷ گل به مالدیو زدند؟/طنز روزنامه آرمان درباره اظهارات ده نمکی
- کمی آهستهتر استاد، کمی آهستهتر رد شو!/درخواست وودی آلن واسپیلبرگ از ده نمکی
- واکنش «مسعود دهنمکی» به بازگشت تحریمها +عکس
- واکنش ده نمکی به حمله تروریستی امروز در اهواز
- «زندانیها» به مرحله جلوههای ویژه رسید
- فیلمبرداری “زندانیها” به پایان رسید
- بهنوش بختیاری و هومن برقنورد در «زندانیها» مسعود دهنمکی + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





