ترامپ در پاسخ به میزان پایین تماشاگران مراسم اسکار ۲۰۱۸، این مساله را به فقدان قدرت ستارهها مرتبط کرد و آنها را دست انداخت.
به گزارش سینماسینما، پس از اعلام میزان تماشای مراسم اسکار ۲۰۱۸ از تلویزیون، رییس جمهوری آمریکا بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: پایینترین امتیاز اسکار در طول تاریخ. مشکل این است که ما اصلا ستاره نداریم- به جز رییس جمهورتان(البته برای شوخی)!
این واکنشی بود که ترامپ از خود نشان داد.
برمبنای آماری که دیروز منتشر شد تماشاگران مراسم اسکار در نودمین سال برگزاریاش از هر سال کمتر بوده و به ۲۶.۵ میلیون نفر کاهش یافت که ۱۹ درصد از پارسال کمتر بود. گفته میشود وجود نداشتن فیلمی از میان پرفروشهای پرمخاطب در میان نامزدهای بهترین فیلم موجب این کاهش توجه به مراسم شده است.
کمیته ملی جمهوریخواهان و دیگر گروههای محافظهکار سیاسی نیز این کاهش را به استفاده برندگان اسکار و ارایهکنندگان جوایز به استفاده از صحنه اسکار برای پرداختن به مسایل سیاسی ارتباط دادهاند؛ هر چند این سنتی است که به دهه ۱۹۷۰ باز میگردد.
در مراسم اسکار که یکشنبه شب در هالیوود برگزار شد جیمی کیمل مجری مراسم و ارایه کنندگان جوایز در مجموع چهار بار به ترامپ ارجاع دادند و با مایک پنس معاون رییس جمهوری نیز یک بار شوخی کردند.
با این حال تمرکز بیشتر امسال بر «جنبش من هم همینطور» بود و در کنار آن تیراندازی در پارکلند نیز مورد نظر بود.
سال پیش ترامپ درباره اسکار توییتی نکرد اما به یک شبکه خبری گفت که اشتباه در اعلام نام برنده برای تمرکز بر مسایل سیاسی بوده است.
البته صحبت امسال ترامپ بیپاسخ نماند و جیمی کیمل هم بلافاصله در توییتر نوشت: ممنون، رییس جمهور با پایینترین رای در تاریخ.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- «یک تصادف ساده» به فهرست پنج فیلم فرانسوی برای معرفی به اسکار راه یافت
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- اسکار و فیلمهای معرفیشده برای بخش بینالمللی
- کدام فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار ۲۰۲۶ شانس بیشتری دارد؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- رئیس جدید آکادمی اسکار انتخاب شد
- آکادمی اسکار بهدنبال ملغمه بینالمللی میگردد؟
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- «امیلیا پرز» گزینهای برای اسکار / چگونه سردسته باند مواد مخدر، به زنی خیرخواه تبدیل میشود؟
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





