تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۴:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9443

محسن امیریوسفیمحمد حیدری در برنامه «سینماچهار» که پنجشنبه هفته گذشته از رسانه ملی پخش شد، درباره غیرقانونی بودن حضور «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره امسال و موضوعاتی مربوط به بنیاد فارابی سخنانی بیان داشت.

به گزارش سینماسینما، در پی این سخنان، محسن امیریوسفی در نامه‌ای به محمد حیدری نوشته است:

«به روال سه سال قبل در صدد اعتراض و پاسخگویی نیستم. چند سطری جهت روشنگری خدمت آن دسته مدیرانی می‌نویسم که تصوراتشان بسیار فاصله دارد با حقیقتِ ماجرای «آشغالهای دوست داشتنی»، عارضم که:

اولاً «آشغالهای دوست داشتنی» به استناد شواهد موجود، در هیچ دوره‌ای از جشنواره و توسط هیچ هیات انتخابی دیده نشده و هیچ صورتجلسه‌ای در این زمینه وجود ندارد. هم آقای رضاداد دبیر پیشین جشنواره در مصاحبه‌های آن زمان تاکید کرد که فیلم را به هیات انتخاب نمی‌دهد و هم تعدادی از اعضای محترم هیئت انتخاب مثل آقای مازیار میری و آقای دکتر داروغه زاده گفتند که فیلم دیده نشده و صورتجلسه‌ای امضا نکردند.

اگر فیلم من یک بار توسط هیئت انتخاب دیده شده بود مصدع اوقات شما و جشنواره‌تان نمی‌شدم. متاسفانه این حرفِ نادرستِ دیده شدن فیلم توسط هیئت انتخاب دوره‌های قبلی جشنواره، اولین بار چند هفته پیش از سوی”یک کارمند دوست‌داشتنی” سازمان سینمایی به یکی از مدیران حوزه وزارتی منتقل شد و یکی از مخالفین محترم فیلم هم در یک خبرگزاری آن را اعلام کرد.

دوم اینکه خیال پردازیٍ بخشش سهم فارابی ، دیگر چه صیغه‌ای‌ست که همگان (بالاخص اینجانب) از آن بی اطلاعیم!! هیچ بخششی در کار نبوده و من هم خواهان چنین بخششی نیستم و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی در این سه سال حتی به فکرم نرسیده که نمایش و اکران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را وجه المصالحه چنین کاری قرار دهم و آخر این چه بخششی بوده که من به عنوان تهیه کننده و مالک فیلم از آن بی‌خبرم؟! از طرفی، این مسئله به مدیریت محترم بنیاد سینمائی فارابی مربوط می‌شود و چه ربطی به جشنواره فیلم فجر دارد؟! اگر پشت پرده خبر دیگریست لطفا به من هم بگویید!

جناب آقای حیدری، فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در مورد وحدت ملی، گفتگو و دوری از خشونت است که بطور قانونی و با مجوز ساخته شده و حق قانونی و شهروندی تمام عوامل نجیب و صبور این فیلم است که فیلمشان بعد از سه سال در جشنواره توسط مردم و اهالی مطبوعات دیده شود تا همگان ببینند که عوامل این فیلم چه کارستانی در سینما کرده‌اند.

تنها تقاضای سه ساله من تمکین جشنواره فیلم فجر به قانون است. قصد من فشار برای حضور در جشنواره فیلم فجر نیست چون، نه در شأن من است و نه در شأن فیلم «آشغالهای دوست داشتنی». تقاضایِ سه ساله من این است که می‌خواهم برای اولین بار فیلمم به هیئت محترم انتخاب جشنواره نشان داده شود، نتیجه هر چه باشد مورد قبول من است.

آقای حیدری با احتساب جشنواره فیلم فجر امسال، من در سیزده دوره جشنواره فیلم فجر و تنها با سه فیلم، هشت بار تقاضای حضور در این جشنواره را داشته‌ام. امیدوارم امسال با تمکین به قانون، نحسی عدد سیزده دامن هیچ‌کدام‌مان را نگیرد!

زیاده عرضی نیست.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها