معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: لغو نمایش فیلم مستند ‘مثل یک زن’ در مشهد ارتباطی به سیاست های این اداره کل ندارد.
به گزارش سینما سینما ،محمدرضا محمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: این فیلم قرار بود در قالب اکران گروه هنر و تجربه در سینما هویزه مشهد به نمایش درآید.
اواظهار داشت: سینما هویزه مشهد در اختیار حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است و لغو نمایش فیلم یاد شده نیز براساس تصمیم گیری داخلی این مجموعه بوده است.
تلاش خبرنگاران برای مصاحبه با مسئولین حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و سینما هویزه مشهد در این زمینه بی نتیجه بود.
فیلم مستند ‘مثل یک زن’ را مژگان ایلانلو کارگردانی کرده و موضوع آن زندگی ‘فائزه هاشمی رفسنجانی’ دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نماینده مردم تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی است.
ساخت این مستند از سال ۹۲ تا ۹۵ طول کشید و سال ۱۳۹۶ هم از سوی هیات انتخاب جشنواره سینما حقیقت با اکثریت آرا برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد اما براساس مصلحت اندیشی سازمان سینمایی وقت، از این جشنواره کنار گذاشته شد.
این فیلم که شهریور ماه امسال پروانه نمایش آن صادر شد از چند روز پیش توسط گروه هنروتجربه در سینماهای تهران و شهرستانها اکران میشود.
برخی شبکه های اجتماعی امروز از لغو اکران این مستند در سینما هویزه مشهد و برگشت وجوه پرداختی بلیت های فروخته شده این فیلم خبر دادند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به ازای هر ۴۶۰ نفر،یک صندلی سینما/سهم هر مشهدی از خدمات فرهنگیتفریحی شهر
- با دیدن «میدان جوانان سابق» غمگین شدم/ یادداشتی از فائزه هاشمی
- گفتوگو با مژگان ایلانلو، کارگردان «مثل یک زن»/ دوست داشتم اسم فیلم را «کرگدن» بگذارم
- مثل یک زن؛ روایت موزون/ نگاهی به فیلم «مثل یک زن»
- حقیقت گمشده/ نگاهی به فیلم «مثل یک زن»
- جلوگیری از اکران «مثل یک زن» شوکهام کرد/دستورتوقیف این مستند توسط حراست ارشاد صادر شده
- مستندی درباره فائزه هاشمی توقیف شد
- واکنش فائزه هاشمی به فیلم مارموز/ در سیاست مردم همیشه قربانیاند
- واکنش فائزه هاشمی به حذف مستندش: ایکاش دولت روحانی فیلم را کنار نمیگذاشت
- انتقاد امیرحسین علم الهدی از حذف مستند زندگی فائزه هاشمی از جشنواره سینما حقیقت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





