جمشید الوندی، فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران ۱۵ دی ماه درگذشت.
به گزارش سینماسینما، جمشید الوندی که به گفته تورج منصوری مدتی بود با بیماری دست و پنجه نرم میکرد روز جمعه ۱۵ دی ماه در سن ۷۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

هنوز جزئیات مراسم تدفین فیلمبرداری «تنگنا» اعلام نشده است. او در سال ۱۳۳۷ از طریق ورود به استودیو «ایران فیلم» و فعالیت در قسمت لابراتوار (ظهور و چاپ نگاتیو) به عرصه سینما راه یافت.
کانی مانگا، افعی، خانواده ارنست (۱۳۸۸)، تیغزن (۱۳۸۷)، زن بدلی (۱۳۸۵)، این ترانه عاشقانه نیست (۱۳۸۴)، نگاه (۱۳۸۳)، باج خور (۱۳۸۲)، شبهای روشن (۱۳۸۱)، بهشت از آن تو (۱۳۷۹)، جانسخت (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)، عروسی مهتاب (۱۳۷۵) و …از فیلمهایی است که الوندی آنها را فیلمبرداری کرده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حسین ملکی درگذشت
- علیرضا زرین دست: مهمترین عنصر در فیلمبرداری پژوهش است
- فیلم تازه شهریار بحرانی در مرحله آمادهسازی برای جشنواره فجر
- پایان فیلمبرداری “آن دیگری”
- ادامه فیلمبرداری “لامینور” در خیابانهای تهران
- برگزاری جشن سینما در هفته اول شهریور/ آکادمی داوران تشکیل شد
- تورج منصوری: بازیگران، بودجه تولید فیلم را میبلعند
- مجوز ساخت چهار فیلمنامه صادر شد/ پیمان معادی «فردی» را میسازد
- خاطرات ناگفته درباره مخملباف و همکاری با مهرجویی و فرهادی/ گفتوگوی گادفری چشایر با محمود کلاری
- جشن خانه سینما به چه فیلمهایی شانس دیده شدن میدهد؟
- فیلمبردار سرشناس آلمانی در راه جشنواره جهانی فیلم فجر
- فیلمبردار نامزد جایزه امی درگذشت
- سفر هاتف علیمردانی به آمریکا برای فیلمبرداری اثر تازهاش
- دو نظر متفاوت درباره فیلم فرهادی و یک حساسیت خاص/ بازنشر گفتوگویی با عباس کیارستمی
- از ریسک بزرگ در «نرگس» تا شوکه شدن از «درباره الی»/ بازخوانی گفتوگویی با رخشان بنیاعتماد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





