وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، ضمن تماشای نمایش «شاه لیر» از ضرورت حضور مدیران سیاسی و غیرسیاسی در تالارهای نمایشی سخن گفت و از همکارانش خواست تا تا زمان هست دیدن نمایش «شاه لیر» را از دست ندهند.
به گزارش سینماسینما، سید حسن قاضیزاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه بیست و هشتم آذر با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه دیدن کرد.
وی پس از پایان اجرا در پشت صحنه این اثر نمایشی حاضر شد و ضمن قدردانی از تلاش کارگردان، بازیگران و سایر عوامل اجرایی تئاتر«شاه لیر» گفت: «امشب شاهد به صحنه رفتن یکی از زیباترین و بهترین آثار نمایشی بودم که تاکنون به عنوان یک تماشاگر آنها را دنبال می کردم. این نمایش علاوه بر اینکه یکی از متون بسیار ارزشمند ویلیام شکسپیر است دارای پیام های بسیار خوبی هم برای مخاطبان بود که تصور می کنم فهم این پیام ها برای ما بسیار مفید است. البته اگرچه چنین آثار نمایشی مخاطبان خاص خود را دارد اما برای من آنچنان لذت بخش بود که حتی زمان طولانی آن را نیز احساس نکردم.»
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که طی سالهای گذشته از مخاطبان همیشگی آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر بوده در بخش دیگری از صحبتهای خود توضیح داد: «قطعا دیدن این نمایش را به همه همکاران و دوستان خود توصیه می کنم اگر چه فکر می کنم تعداد زیادی از آنها تاکنون از نمایش دیدن کردهاند و من به نوعی در انتهای صف مخاطبان نمایش بودم که امشب به دیدن آن آمدم. من بر این باورم نمایش «شاه لیر» یکی از بهترین آثار نمایشی این سالهای تئاتر ایران است که تماشای آن را در این چند روز باقیمانده به پایان اجراها توصیه میکنم.»

قاضیزاده هاشمی با تاکید بر لزوم حضور مدیران در تالارهای نمایشی برای تماشای نمایشهایی چون «شاه لیر» بیان کرد: «من فکر میکنم یک مدیر نمیتواند در جامعه باشد مگر اینکه با هنرباشد. من بر این باورم بخشی از خواستههای مردم در قالب هنر است که میتواند به مدیران انتقال داده شود که یکی از موارد هنر ارزشمند تئاتر است. تئاتر به نوعی زبان مردم است و این جامعه هنری است که به وسیله هنرهایی چون تئاتر تلاش می کند تا حرف مردم را به مدیران بزند. من همچنان معتقدم یک سیاستگزار نمی تواند خدمتگزار خوبی باشد مگر اینکه از هنر بهره برده باشد.»
نمایش «شاه لیر» نوشته ویلیام شکسپیر، تهیه کنندگی، طراحی و کارگردانی مسعود دلخواه، آهنگسازی نادر مشایخی و بازی مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما، خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدصادق ملک، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، حمیدرضا هدایتی، محمد صدیقی مهر، محبوبه تفضلی، یلدا قشقایی، سجاد بابایی، محمد صادقی، امیرحسین سرداریان، حسین ابراهیمی، سعید عظیمی، سپاس رضایی، افشین حسنلو، فربد غفاری، محمد پیرالیاس، رضا ایزدخواه، منصور تمیزی فر، حمیدرضا جهانگیری، سعید مصطفایی، میلاد پاک سرشت، حامد عباس پور، حامد آرامی، مجید قنبری، سارا خسروی، الهام قندهاری، هر روز ساعت ۱۸ در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقهمندان تئاتر است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «۱۱/۱۱»؛ اخلاقِ فردی در برابر فاجعهی جمعی
- «دورهمیِ بانوی اوّل»؛ رنجنامهی خاموشی و شکیبایی!
- بهاره رهنما با «دورهمی بانوی اول» در کهریزک
- رونمایی از پوستر نمایش «دورهمی بانوی اول»
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- «گناه فرشته» و داستان خون، عشق، عدالت
- جشنواره تئاتر فجر؛ یک انصراف و چند نکته
- معرفی شورای سیاستگذاری چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- معرفی هیات انتخاب دومین جشنواره تئاتر شهرزاد
- آغاز فیلمبرداری «در مدت معلوم۲» با حضور بازیگر فرانسوی
- نیما رئیسی در «عطرهای خالی» بازی میکند
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- دانایی درد دارد خانم بهاره رهنما
- ساترا بخش توهین بهاره رهنما به اقوام ایرانی در «شام ایرانی» را حذف کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





