تئاتر «کمدی ایتالیایی» در پاریس که در حال ورشکستگی بود توسط دستمال مریلین مونرو نجات پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از فیگارو، یک دستمال متعلق به مریلین مونرو ستاره افسانه ای سینمای جهان به تنهایی یک تئاتر تاریخی را در پاریس از ورشکستگی نجات داد.
مالک تئاتر در حال ورشکستگی «کمدی ایتالیایی» واقع در پاریس که دستمال را سال ها نزد خودش نگه داشته بود، این دستمال ابریشمی کوچک متعلق به مریلین مونرو را با قیمت سیصد هزار پوند (۲۷۰ هزار یورو) در یک حراجی فروخت و با پول آن توانست تئاتر خود را از ورشکستگی نجات دهد.
آتیلیو ماجیولی صاحب این تئاتر این دستمال را به عنوان چیزی که خوش شانسی می آورد سالهای سال نزد خودش نگه داشته بود، داستان نگهداری این دستمال بعدها دستمایه یک نمایشنامه با عنوان «دستمال مریلین» نیز شد.
ماجیولی در گفتگو با لاپاریسین درباره چگونگی رسیدن این دستمال به خودش گفت: این دستمال در هتل آستوریا نیویورک جایی که مونرو در سال ۱۹۶۰ در آن اقامت داشت توسط دربان هتل پیدا شد این دستمال بعد از رسیدن به وارهول به لئو کاستلی گالری دار رسید. پس از آن نیز در سال ۱۹۸۳ کاستلی این دستمال را به عنوان یادگاری به من بخشید.
بنا به گفته ماجیولی، دستمال مونرو حالا به کسی فروخته شده که هم دوستدار تئاتر «کمدی ایتالیایی» و هم مریلین مونرو است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی نگاه هالیوود به زنان مورد انتقاد قرار میگیرد/ نگاهی به فیلم «بلوند»
- وارهول از پیکاسو سبقت گرفت/ رکوردشکنی مریلین مونرو در دنیای حراج
- مونرو؛ شمایل فرهنگ عامه/ به مناسبت درگذشت مرلین مونرو
- از کلاه گیس مریلین مونرو تا موتورسیکلت استیو مککویین
- مهرشاد کارخانی «خداحافظ مریلین مونرو» را میسازد
- مریلین مونرویی که هرگز ندیدهاید/ عکسهای قبل از شهرت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





