به گزارش سینماسینما، امیرحسین خرمشاهی درباره وضعیت مسابقات تلویزیونی اظهار کرد: شبکههای مختلف یک مسابقه تلویزیونی را عینا کپی میکنند و روی آنتن میبرند که جای تاسف دارد. البته این مسابقاتی که در حال حاضر از دو شبکه سه و پنج سیما پخش میشود به لحاظ هنری و بصری کیفیت متفاوتی دارد و به خوبی کپی شده است. اما سوال اینجاست که آیا ما در فرهنگ و ژانر تلویزیونی خودمان نمیتوانیم مسابقهای را طراحی کنیم که متعلق به خودمان باشد. اگر حداقل یک برنامه را کپی میکنیم باید بقیه برنامهها را خودمان طراحی کنیم؛ این مسئله جای نقد دارد. همچنین این نوع مسابقات با این تعداد که روی آنتن میرود میتواند مخاطب جذب کند؟ آیا نمیشود که هزینه سنگین این نوع برنامهها را در مقیاس دیگری توزیع کنیم تا شاهد برنامههای ترکیبی بهتری باشیم.
خرمشاهی درباره رفتار مجریان با شرکت کنندگان در مسابقات اظهار کرد: اگر سلبریتیها خود را تافته جدا بافته و باهوش میدانند و در نقش خود غرق شدهاند و از شخصیت اصلی خود فاصله گرفتهاند، یک موضوع اپیدمی است که در همه جای دنیا، آنها خود را قهرمان، فرهنگی و دانشمند عرصه خود میدانند. بنابراین نمیشود به آنها نقدی وارد کرد چون شخصیتشان اینگونه است. اما اینکه در فرهنگ خود مخاطبان خود را تحقیر کنیم، درست نیست. اخیرا دیدیم که یکی از مجریان در مسابقه خود شرکت کننده را تحقیر میکند. این در حالیست که شرکت کننده خانواده و دوستانی دارد و به نظر شما آیا او بعد از مسابقه دوست تلویزیون میماند یا از لحاظ روحی روانی زخم خورده تلویزیون میشود. ممکن است در آن لحظه شرکت کننده بخندد اما اگر نگاه روانشناختی داشته باشیم شخصیت فرد تخریب میشود و بسیاری از مخاطبان تلویزیون نیز با شرکت کننده همزاد پنداری میکنند و ناراحت میشوند.
او ادامه داد: در کل این نوع برنامههای تلویزیون قدمی رو به جلو و یک نوع آزمون و خطاست. در واقع بهتر است در آینده اگر شبکهها میخواهند مسابقهای تولید کنند، متفاوت باشد و هر کدام یک ادبیات برنامه سازی را طی کنند.
تهیه کننده برنامه «روزآمد» گفت: من مخالف حضور چهرهها در تلویزیون به عنوان مجری نیستم. مجریان ما باید به قدری رشد کنند و تلویزیون هم با رشد خود اجازه دهد که ستارههایش رشد پیدا کنند و ستاره کشی نکند. اگر ستاره کشی انجام نمیشد ما در جایگاه آقای گودرزی و گلزار مجریانی را داشتیم که بتوانند موفقتر و پررنگتر اجرا کنند. اگر ما در دهه ۸۰ ستاره سازی کردیم از آنجا به بعد تلویزیون تصمیم گرفت در یک قانون نانوشته ستارههای خود را به بهانهای کیش و مات کند و احساس تعلقی به ستارههایش نداشته باشد به همین دلیل مجریان دیگر هم احساس تعلق به سازمان نخواهد کرد.
خرمشاهی در پایان بیان کرد: انحصار در تلویزیون شکسته شده است و برنامههای اینترنتی موفقتر از تلویزیون عمل میکنند بنابراین تلویزیون نمیتواند ادعای مخاطب ۸۰ درصدی را داشته باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- تصاویر گریم ابراهیم یزدی و آخرین سفیر آمریکا در ایران در سریالی به کارگردانی جواد شمقدری
- در مسابقه «پنج ستاره» علی انصاریان جایگزین حمید گودرزی شد
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- مدیر شبکه پنج اعلام کرد/ از این پس سلبریتیها به تنهایی مجری برنامهها نمیشوند
- «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی به تلویزیون باز میگردد
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- اکران خصوصی فیلم سینمایی “ایکس لارج” / گزارش تصویری
- اکران فیلمی با بازی حمید گودرزی در نقش یک روحانی/ «سلام علیکم حاج آقا» مرداد روی پرده میرود
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- تداوم سلبریتیزدگی تلویزیون/ پس از گلزار، قرعه به نام بنیامین افتاد
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش