به گزارش سینماسینما، امیرحسین خرمشاهی درباره وضعیت مسابقات تلویزیونی اظهار کرد: شبکههای مختلف یک مسابقه تلویزیونی را عینا کپی میکنند و روی آنتن میبرند که جای تاسف دارد. البته این مسابقاتی که در حال حاضر از دو شبکه سه و پنج سیما پخش میشود به لحاظ هنری و بصری کیفیت متفاوتی دارد و به خوبی کپی شده است. اما سوال اینجاست که آیا ما در فرهنگ و ژانر تلویزیونی خودمان نمیتوانیم مسابقهای را طراحی کنیم که متعلق به خودمان باشد. اگر حداقل یک برنامه را کپی میکنیم باید بقیه برنامهها را خودمان طراحی کنیم؛ این مسئله جای نقد دارد. همچنین این نوع مسابقات با این تعداد که روی آنتن میرود میتواند مخاطب جذب کند؟ آیا نمیشود که هزینه سنگین این نوع برنامهها را در مقیاس دیگری توزیع کنیم تا شاهد برنامههای ترکیبی بهتری باشیم.
خرمشاهی درباره رفتار مجریان با شرکت کنندگان در مسابقات اظهار کرد: اگر سلبریتیها خود را تافته جدا بافته و باهوش میدانند و در نقش خود غرق شدهاند و از شخصیت اصلی خود فاصله گرفتهاند، یک موضوع اپیدمی است که در همه جای دنیا، آنها خود را قهرمان، فرهنگی و دانشمند عرصه خود میدانند. بنابراین نمیشود به آنها نقدی وارد کرد چون شخصیتشان اینگونه است. اما اینکه در فرهنگ خود مخاطبان خود را تحقیر کنیم، درست نیست. اخیرا دیدیم که یکی از مجریان در مسابقه خود شرکت کننده را تحقیر میکند. این در حالیست که شرکت کننده خانواده و دوستانی دارد و به نظر شما آیا او بعد از مسابقه دوست تلویزیون میماند یا از لحاظ روحی روانی زخم خورده تلویزیون میشود. ممکن است در آن لحظه شرکت کننده بخندد اما اگر نگاه روانشناختی داشته باشیم شخصیت فرد تخریب میشود و بسیاری از مخاطبان تلویزیون نیز با شرکت کننده همزاد پنداری میکنند و ناراحت میشوند.

او ادامه داد: در کل این نوع برنامههای تلویزیون قدمی رو به جلو و یک نوع آزمون و خطاست. در واقع بهتر است در آینده اگر شبکهها میخواهند مسابقهای تولید کنند، متفاوت باشد و هر کدام یک ادبیات برنامه سازی را طی کنند.
تهیه کننده برنامه «روزآمد» گفت: من مخالف حضور چهرهها در تلویزیون به عنوان مجری نیستم. مجریان ما باید به قدری رشد کنند و تلویزیون هم با رشد خود اجازه دهد که ستارههایش رشد پیدا کنند و ستاره کشی نکند. اگر ستاره کشی انجام نمیشد ما در جایگاه آقای گودرزی و گلزار مجریانی را داشتیم که بتوانند موفقتر و پررنگتر اجرا کنند. اگر ما در دهه ۸۰ ستاره سازی کردیم از آنجا به بعد تلویزیون تصمیم گرفت در یک قانون نانوشته ستارههای خود را به بهانهای کیش و مات کند و احساس تعلقی به ستارههایش نداشته باشد به همین دلیل مجریان دیگر هم احساس تعلق به سازمان نخواهد کرد.
خرمشاهی در پایان بیان کرد: انحصار در تلویزیون شکسته شده است و برنامههای اینترنتی موفقتر از تلویزیون عمل میکنند بنابراین تلویزیون نمیتواند ادعای مخاطب ۸۰ درصدی را داشته باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- تصاویر گریم ابراهیم یزدی و آخرین سفیر آمریکا در ایران در سریالی به کارگردانی جواد شمقدری
- در مسابقه «پنج ستاره» علی انصاریان جایگزین حمید گودرزی شد
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- مدیر شبکه پنج اعلام کرد/ از این پس سلبریتیها به تنهایی مجری برنامهها نمیشوند
- «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی به تلویزیون باز میگردد
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- اکران خصوصی فیلم سینمایی “ایکس لارج” / گزارش تصویری
- اکران فیلمی با بازی حمید گودرزی در نقش یک روحانی/ «سلام علیکم حاج آقا» مرداد روی پرده میرود
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- تداوم سلبریتیزدگی تلویزیون/ پس از گلزار، قرعه به نام بنیامین افتاد
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





