دست اندرکاران جشنواره چهلم فیلم فجر در حالی که پس از تقریبا یک هفته از پایان این رویداد، برای اساسیترین ابهاماتش پاسخگو نبودهاند، برای یک ویدیو در فضای مجازی که رسماً مشخص نیست از سوی چه کسانی منتشر شده، واکنش «صریح» شبانه نشان دادند.
به گزارش سینماسینما، دستاندرکاران جشنواره فیلم فجر هنوز شفافسازی نکردهاند که چرا سیمرغ مردمی فیلم فجر حذف شد، چرا در نحوه شمارش آراء مردمی دچار چالش شدند و سرانجام صورت مسأله را پاک کردند؟! چرا پاسخگوی تهیهکنندگان فیلمهایی که در ردهبندیهای آراء مردمی رتبه داشتند، نشدند؟ آنها نه تنها توضیح شفافی ندادند بلکه حتی در اختتامیه این رویداد، قبل و پس از آن هم از مردمی که در روزهای جشنواره رأی دادند، عذرخواهی هم نکردند!
سوال مهمتر اینکه چرا دست اندرکاران این رویداد درباره آراء داوران جشنواره فیلم فجر که دقایقی قبل از اختامیه لو رفت، هنوز پاسخ شفافی ندادند که چگونه نتوانستند از رأی داوران صیانت کنند و جذابیت اختتامیه را از این رویداد گرفتند؟ این در حالی است که در یک اظهارنظر جالب سایت منتشرکنندهی برگزیدهها را زیر سوال بردند و از خود نپرسیدند که چگونه نتیجه آراء در اختیار این سایت قرار گرفته است؟
از این پرسشهای بیپاسخ که بگذریم، به این نکته هم باید اشاره کرد که در طول جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه پاسخ صریحی داده نشد که چرا واقعا ۲۳۰۰ کارت در محل اصلی برگزاری جشنواره و در شرایط پیک کرونا صادر شده و در دو سانس خاص، مرکز همایشهای برج میلاد میزبان مهمانان ویژه شد که باز هم مشخص نشد براساس چه هدف و ضرورتی این مهمانان ویژه باید در کنار اهالی رسانه فیلم میدیدند، آن هم در شرایطی که ویروس کرونا و سویه جدید آن امیکرون در حال جولان دادن بود و اتفاقا عدهای را هم در برج میلاد گرفتار کرد.
به هرحال با پاسخی که به تازگی جشنواره فیلم فجر به یک ویدیو با منبع مجهول داده، این برداشت طبیعی پیش میآید که دستاندرکاران این رویداد، بیشتر نگران سوالات و ابهامات یک نگرش خاص هستند و فقط خود را ملزم به پاسخگویی به این جناح خاص میدانند. درنتیجه سایر نگرشها را شایان پاسخ دادن نمیدانند؟
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





