روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره ادعای عوامل «دیدن این فیلم جرم است» و نسبت قاچاق آن به نسخه بازبینی فجر، روشنگری کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر، روز گذشته ۲۰ دی ماه اطلاعیهای از سوی دستاندرکاران فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» منتشر شد و صاحبان اثر ادعا کردند نسخه قاچاق فیلم همان نسخه بازبینی جشنواره جهانی فیلم فجر است که به همین منظور جشنواره توضیحاتی را برای روشن شدن این مساله اعلام می دارد.
پاسخ جشنواره به این ادعا برای روشن شدن اذهان عمومی، به شرح زیر اعلام میشود:
«متاسفانه صاحبان فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» فراموش کردهاند که نسخه فیزیکی بازبینی را تحویل دفتر جشنواره جهانی ندادهاند و با اعزام نماینده مورد اطمینان خود، نسخه بازبینی را توسط ایشان به دبیرخانه جشنواره جهانی فرستاده و پس از بازبینی در حضور آن نماینده، نسخه را تحویل گرفتهاند. از این رو هیچ نمونه ای از فیلم مزبور در دفتر جشنواره موجود نبوده که چنین اتفاقی از این طریق افتاده باشد.
در چند ماه اخیر، صاحبان فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» و در پی آن، معدودی از رسانهها، بدون ارائه مدارک مستدل و حتی کوچکترین پیگیری درخصوص نحوه قاچاق این فیلم، به صرف وجود کپشنی با عنوان بازبینی جشنواره جهانی فیلم فجر در زیر نسخه موجود در فضای مجازی، شبهاتی را درباره جشنواره جهانی مطرح کردهاند.
بدیهی است حتی به فرض تحویل نسخه به جشنواره، کلیه نسخ بازبینی فیزیکی تحویل شده به دبیرخانه فیلم های ایرانی جشنواره، در صورت عدم مراجعه صاحب اثر برای دریافت نسخه تا تاریخ معین، به روال معمول بینالمللی، امحاء می شوند.
لازم به تاکید است که در سالهای اخیر صدها فیلم مهم ایرانی و خارجی به ویژه آثاری که پیش از این در هیچ رویدادی به نمایش درنیامده اند، در اختیار دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم فجر قرار گرفتهاند و حتی یک مورد مشابه ادعای دستاندرکاران این فیلم، پیش نیامدهاست.
بهرغم آنکه جشنواره جهانی فیلم فجر، در مقام پایگاهی مطمئن برای دریافت محصولات سینمایی از تمام نقاط جهان، کوچکترین تردیدی ندارد که نسخه فیزیکی فیلم مورد نظر تنها در اختیار صاحبان اثر بوده و به دفتر جشنواره تحویل نشده است، پیگیریها و مکاتباتی را با پلتفرمهای خارجی که فیلم را منتشر کردهاند، آغاز کرده تا نسبت به شناسایی مجرای این عمل غیرقانونی اطمینان حاصل کند.
شگفت آن که به نظر میرسد صاحبان اثر تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادهاند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد





