روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره ادعای عوامل «دیدن این فیلم جرم است» و نسبت قاچاق آن به نسخه بازبینی فجر، روشنگری کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر، روز گذشته ۲۰ دی ماه اطلاعیهای از سوی دستاندرکاران فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» منتشر شد و صاحبان اثر ادعا کردند نسخه قاچاق فیلم همان نسخه بازبینی جشنواره جهانی فیلم فجر است که به همین منظور جشنواره توضیحاتی را برای روشن شدن این مساله اعلام می دارد.
پاسخ جشنواره به این ادعا برای روشن شدن اذهان عمومی، به شرح زیر اعلام میشود:
«متاسفانه صاحبان فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» فراموش کردهاند که نسخه فیزیکی بازبینی را تحویل دفتر جشنواره جهانی ندادهاند و با اعزام نماینده مورد اطمینان خود، نسخه بازبینی را توسط ایشان به دبیرخانه جشنواره جهانی فرستاده و پس از بازبینی در حضور آن نماینده، نسخه را تحویل گرفتهاند. از این رو هیچ نمونه ای از فیلم مزبور در دفتر جشنواره موجود نبوده که چنین اتفاقی از این طریق افتاده باشد.
در چند ماه اخیر، صاحبان فیلم «دیدن این فیلم جرم نیست» و در پی آن، معدودی از رسانهها، بدون ارائه مدارک مستدل و حتی کوچکترین پیگیری درخصوص نحوه قاچاق این فیلم، به صرف وجود کپشنی با عنوان بازبینی جشنواره جهانی فیلم فجر در زیر نسخه موجود در فضای مجازی، شبهاتی را درباره جشنواره جهانی مطرح کردهاند.
بدیهی است حتی به فرض تحویل نسخه به جشنواره، کلیه نسخ بازبینی فیزیکی تحویل شده به دبیرخانه فیلم های ایرانی جشنواره، در صورت عدم مراجعه صاحب اثر برای دریافت نسخه تا تاریخ معین، به روال معمول بینالمللی، امحاء می شوند.
لازم به تاکید است که در سالهای اخیر صدها فیلم مهم ایرانی و خارجی به ویژه آثاری که پیش از این در هیچ رویدادی به نمایش درنیامده اند، در اختیار دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم فجر قرار گرفتهاند و حتی یک مورد مشابه ادعای دستاندرکاران این فیلم، پیش نیامدهاست.
بهرغم آنکه جشنواره جهانی فیلم فجر، در مقام پایگاهی مطمئن برای دریافت محصولات سینمایی از تمام نقاط جهان، کوچکترین تردیدی ندارد که نسخه فیزیکی فیلم مورد نظر تنها در اختیار صاحبان اثر بوده و به دفتر جشنواره تحویل نشده است، پیگیریها و مکاتباتی را با پلتفرمهای خارجی که فیلم را منتشر کردهاند، آغاز کرده تا نسبت به شناسایی مجرای این عمل غیرقانونی اطمینان حاصل کند.
شگفت آن که به نظر میرسد صاحبان اثر تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادهاند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- عبدالحسن برزیده: سخنانم درباره جشنواره جهانی فیلم فجر برعکس منتشر شد
- شوخیهای برخی با جشنواره جهانی فیلم فجر
- انزوای ایران و جشنوارهی جهانی فیلم فجر
- وقتی عربستان اهمیت سینما را بهتر از ما میداند
- کمال تبریزی: تلفیق دو جشنواره جهانی و ملی فجر، اشتباهی بزرگ و جبرانناپذیر است
- مهدی حسینیوند: نگذاریم دستاورد چند ساله جشنواره جهانی فجر از دست برود
- اظهارات امیر اسفندیاری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش