غلامعباس فاضلی منتقد برنامه هفت در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، نسبت به یادداشت کارگردان فیلم ماهورا واکنش نشان داد و به آن پاسخ داد.به گزارش سینماسینما، در متن این یادداشت که در اختیار سینماسینما قرار داده شده آمده است: دوست عزیز؛ یادداشت شما را خواندم. اینهمه تلاش برای جلب توجه ها به فیلمی چنین ناکارآمد جای تحسین دارد. اما فکر می کنید به کجا منتهی شود؟ چون متأسفانه فیلم شما در آستانه ی اعلام برندگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، فقط در رشته «جلوه های ویژه میدانی» نامزد شده، که این دردی را از فیلم «پنج ستاره» شما دوا نمی کند! پنج ستاره بود دیگر!؟ فرض کنید من اشتباه می کنم، منتقدان سینمای دفاع مقدس اشتباه می کنند، داوران جشنواره فجر اشتباه می کنند، مشکل شما حل می شود!؟ اصلاً کاش آن شب در برنامه «هفت»، یا در همین یادداشت به اصطلاح اعتراضی تان به این پرسش اساسی پاسخ می دادید که خود شما به فیلمتان چند ستاره می دهید؟
دوست عزیز
من عصبانی هستم با شما!؟
من توهین کرده ام با شما!؟
این شما هستید که با واگذار کردن یک نقش پنج دقیقه ای که سه دقیقه اش به عنوان یک جسد زیر خاک می گذرد به آقای ارجمند توهین کرده اید؛ این شمایید که با مخفی شدن پشت سر ایشان، و تحریک ایشان به گفتن چیزهایی که نه در شأن ایشان بود، نه شایسته ی سابقه ی ایشان، کار را به جایی رساندید که ستاره دادن به فیلمها با قند شکستن مقایسه شود!
مخفی شدن پشت سر بزرگان و سوار شدن روی موج حاشیه ها شما را بزرگ نمی کند. شما همچنان کارگردانی در حاشیه هستید که نه نام بهروز افخمی توانست فیلم قبلی تان را نجات دهد، نه اسم داریوش ارجمند می تواند کمکی به فیلم اخیرتان بکند.
دوست عزیز
همانطور که در «هفت» هم گفتم، حتی کسانی که از لحاط صنفی باید از فیلم شما دفاع می کردند به آن چند دایره سیاه و نیم ستاره داده اند! یک ستاره ی من ارفاق مناسبی به فیلم شما بود که تصور می کردم قدردان من می بودید نه اینکه با نوشتن یادداشتی پرافترا حقیقت را وارونه جلوه دهید.
ای کاش به جای درگیر شدن در حاشیه هایی که نه تنها کمکی به فیلم شما نمی کند، بلکه موقعیت شما را در سینمای ایران بغرنجتر میکند، یکی دو کتاب درباره فیلمنامه نوبسی می خواندید تا بدانید وقتی چنان بودجه و امکاناتی در اختیارتان قرار میگیرد، باید چطور از آن استفاده کنید.
من در برنامه «هفت» از منزلت «نقد فیلم» دفاع کردم و مطمئن باشید هرگز اجازه نمیدهم ماهیت آن تحت تأثیر نمایشهای عوامفریبانه، مخدوش شود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- تهیهکننده فیلم پس از پخش تلویزیونی مطرح کرد؛ «شماره ۱۰» را بدون سانسور اکران میکنیم/ رویه اشتباه تلویزیون برای افزایش مخاطب
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- «شماره ۱۰» در راه فجر ۴۱/ انتشار سکانسی با بازی مجید صالحی
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم