غلامعباس فاضلی منتقد برنامه هفت در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، نسبت به یادداشت کارگردان فیلم ماهورا واکنش نشان داد و به آن پاسخ داد.به گزارش سینماسینما، در متن این یادداشت که در اختیار سینماسینما قرار داده شده آمده است: دوست عزیز؛ یادداشت شما را خواندم. اینهمه تلاش برای جلب توجه ها به فیلمی چنین ناکارآمد جای تحسین دارد. اما فکر می کنید به کجا منتهی شود؟ چون متأسفانه فیلم شما در آستانه ی اعلام برندگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، فقط در رشته «جلوه های ویژه میدانی» نامزد شده، که این دردی را از فیلم «پنج ستاره» شما دوا نمی کند! پنج ستاره بود دیگر!؟ فرض کنید من اشتباه می کنم، منتقدان سینمای دفاع مقدس اشتباه می کنند، داوران جشنواره فجر اشتباه می کنند، مشکل شما حل می شود!؟ اصلاً کاش آن شب در برنامه «هفت»، یا در همین یادداشت به اصطلاح اعتراضی تان به این پرسش اساسی پاسخ می دادید که خود شما به فیلمتان چند ستاره می دهید؟
دوست عزیز
من عصبانی هستم با شما!؟
من توهین کرده ام با شما!؟
این شما هستید که با واگذار کردن یک نقش پنج دقیقه ای که سه دقیقه اش به عنوان یک جسد زیر خاک می گذرد به آقای ارجمند توهین کرده اید؛ این شمایید که با مخفی شدن پشت سر ایشان، و تحریک ایشان به گفتن چیزهایی که نه در شأن ایشان بود، نه شایسته ی سابقه ی ایشان، کار را به جایی رساندید که ستاره دادن به فیلمها با قند شکستن مقایسه شود!
مخفی شدن پشت سر بزرگان و سوار شدن روی موج حاشیه ها شما را بزرگ نمی کند. شما همچنان کارگردانی در حاشیه هستید که نه نام بهروز افخمی توانست فیلم قبلی تان را نجات دهد، نه اسم داریوش ارجمند می تواند کمکی به فیلم اخیرتان بکند.
دوست عزیز
همانطور که در «هفت» هم گفتم، حتی کسانی که از لحاط صنفی باید از فیلم شما دفاع می کردند به آن چند دایره سیاه و نیم ستاره داده اند! یک ستاره ی من ارفاق مناسبی به فیلم شما بود که تصور می کردم قدردان من می بودید نه اینکه با نوشتن یادداشتی پرافترا حقیقت را وارونه جلوه دهید.
ای کاش به جای درگیر شدن در حاشیه هایی که نه تنها کمکی به فیلم شما نمی کند، بلکه موقعیت شما را در سینمای ایران بغرنجتر میکند، یکی دو کتاب درباره فیلمنامه نوبسی می خواندید تا بدانید وقتی چنان بودجه و امکاناتی در اختیارتان قرار میگیرد، باید چطور از آن استفاده کنید.
من در برنامه «هفت» از منزلت «نقد فیلم» دفاع کردم و مطمئن باشید هرگز اجازه نمیدهم ماهیت آن تحت تأثیر نمایشهای عوامفریبانه، مخدوش شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- تهیهکننده فیلم پس از پخش تلویزیونی مطرح کرد؛ «شماره ۱۰» را بدون سانسور اکران میکنیم/ رویه اشتباه تلویزیون برای افزایش مخاطب
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- «شماره ۱۰» در راه فجر ۴۱/ انتشار سکانسی با بازی مجید صالحی
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- پوستر «برای مرجان» منتشر شد
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
- فراستی را رها کنید؛ سیستم باید اصلاح شود/ به بهانه جنجال حضور مسعود فراستی و صحبتهایش در «دورهمی»
- درباره حضور حاشیه ساز مسعود فراستی در برنامه «دورهمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش