سیدجمال ساداتیان میگوید هیچ مصلحتاندیشی در اهدای جوایز اعمال نشد و تمامی داوران در آرای اعلام شده اتفاق نظر داشتند.
به گزارش سینماسینما، سیدجمال ساداتیان (تهیهکننده سینما و عضو هیات داوران جشنواره سی و چهارم فیلم فجر)؛ درباره آرای اعلام شده در بخش سودای سیمرغ گفت: در مجموع اختلافنظر زیادی بین داوران درباره نتایج وجود نداشت البته لزوما همه نتایج براساس ۷ رای داوران نبود اما تمام برندهها با رای بالای هیات داوران معرفی شدند و گاهی اگر اختلافی بوجود میآمد؛ باهم گفتگو میکردیم و حتی برخی فیلمها دوبار توسط داوران دیده شد.
ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلم ابد و یک روز بسیاری از جوایز بخشهای دیگر را ازآن خود کرد؛ اما جایزه بهترین فیلم به ایستاده در غبار رسید؛ گفت: هیچ مصلحتاندیشی مطرح نبود بلکه فیلمی که به عنوان فیلم برتر انتخاب شد در حالت کلی و در مجموع ساختارهای یک فیلم اثر قابل قبولی بود.
وی ادامه داد: فیلم ابد و یک روز در بخشهای تخصصی و جزئیات امتیازات زیادی بدست آورده بود و اجزای آن قابل تقدیر بود.
ساداتیان با تاکید بر اینکه این دو جایزه در تضاد باهم نیستند و منافاتی باهم ندارند؛ افزود: مثلا فیلم خشم و هیاهو که جایزه ویژه هیات داوران را بدست آورد، در بخشهای دیگر جوایز زیادی نگرفته بود اما هیات داوران تشخیص داد که این فیلم ساختار و قابلیتهای خوبی دارد لذا به فیلم جایزه داد. هرچند هومن سیدی کارگردان فیلم نیز اطلاعی از این جایزه نداشت و در مراسم شگفتزده شد.
ساداتیان با اشاره به اینکه هیات داوران امسال رئیس نداشت؛ افزود: اصلا هیچ فشاری از طرف سازمان سینمایی یا مدیران دیگر برای اینکه به فیلمی توجه بیشتری شود؛ وجود نداشت و از ابتدا نیز قرار ما همین بود.
ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلمهایی همچون امکان مینا و آخرین بار کی سحر را دیدی که در بخشهای زیادی نامزده شده بودند؛ جایزهای بدست نیاوردند؛ گفت: در هیات داوران از بین همه فیلمهای به نمایش درآمده ابتدا نامزدها را تعیین کردیم و بعد دوباره نامزدها بررسی و امتیازبندی شدند و از میان نامزدها برترینهای هر بخش را معرفی کردیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در آرا صورت نگرفته است؛ ادامه داد: نتایج اعلام شده رای اول و آخر هیات داوران بود و جمعبندی نهایی ما درباره نتایج و برندگان تنها ۵ ساعت مانده به آغاز مراسم اختتامیه انجام شد.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- معرفی ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- سیدجمال ساداتیان: شاخصهای پیشرفت را باید در پژوهش دنبال کنیم
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- ساداتیان مطرح کرد/ حذف پروانه ساخت بدون حذف دخالتهای بیرون از ارشاد، کارآمد نیست
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- نظر سیدجمال ساداتیان درباره رضا عطاران و نوید محمدزاده
- نگاهی به «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی / ضد قهرمان دوست داشتنی
- دلیل حذف برخی سکانسها از «متری شش و نیم»/ شهاب حسینی قرار بود کدام نقش را بازی کند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





