پس از تحقیقات افبیآی مشخص شد که نسخهای از فیلم «هشت منفور» که برای اندرو کوزو یکی از مدیران آلکان اینترتینمنت ارسال شده در یک سایت اشتراک فایل بازگذاری شده است. این در حالی است که اندرو کوزو اعلام کرد که هیچ گاه این دیویدی را ندیده است.
اندرو کوزو یکی از مدیران آلکان اینترتینمنت کسی است که یک نسخه از فیلم جدید تارانتینو را دریافت کرده است. این نسخه از فیلم از سوی مسئول دفتر او دریافت شده و پس از آن در اینترنت منتشر شده است. گفته میشود که مقامات رسمی، افبیآی در همکاری با کمپانی واینستاین (توزیعکننده فیلم «هشت منفور») با شناسایی واترمارک موجود در نسخهی لو رفته فهمیدند که این همان نسخهای است که برای کوزو ارسال شده است.
کوزو با اشاره به این که دیویدی فیلم به دست او نرسیده است، به هالیوودریپورتر گفت : «من اصلا این دیویدی را ندیدهام. ما علاوه بر همکاری با پلیس، تحقیقات داخلی خود را نیزانجام خواهیم داد.»
این امکان وجود دارد که کوزو خود نیز قربانی این ماجرا باشد و شخص دیگری در کمپانی او دیویدی فیلم را به دست آورده و اقدام به انتشار آن کرده است. آن چه که در حال حاضر مشخص است، «هشت منفور» در روز نخست بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار بار دانلود شده و علاوه بر آن میتوان دیویدی فیلم را در بسیاری از کشورها از جمله چین تهیه کرد.
گروهی که مسئولیت انتشار «هشت منفور» را برعهده گرفته است اعلام کرد که این فیلم یکی از ۴۰ فیلمی است که احتمالا یکی پس از دیگری منتشر خواهند شد.
انتشار یک فیلم پیش از اکران گسترده میتواند سبب وارد آمدن خسارت بسیاری به صاحبان اثر شود. وسترن ۷۰ میلیون دلاری «هشت منفور» با بازی ساموئل ال.جکسون و کورت راسل یکی از همین آثار است که جمعه به صورت محدود به نمایش درآمد و قرار است که از ۳۱ دسامبر به صورت گسترده اکران شود. «بازگشته» به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو و با بازی لئوناردو دیکاپریو و تام هاردی که به سرنوشتی مشابه با «هشت منفور» دچار شده نیز قرار است از ۸ ژانویهی سال ۲۰۱۶ اکران خواهد شد. هنوز مشخص نیست که «بازگشته» هم از دفتر کوزو به اینترنت درز کرده است یا خیر.
کوزو با ابراز خشم این اتفاق را نمادی از دزدی آنلاین خواند و گفت که این مسئله تنها یک درباره فیلم نیست بلکه تهدیدی برای کل صنعت فیلمسازی است.
منبع : به نقل از خبرهالیوودریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
- پایان محدودیتهای سینمایی در هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





