پخش کننده فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» دربارهی پاره کردن و تعویض بیلبوردهای این فیلم در چند سینمای تهران، توضیح داده است.
حبیب اسماعیلی در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا، در پی اتفاقاتی که دوشنبه ۱۷ اسفندماه برای بنرها و بیلبوردهای این فیلم در سردر سینماها افتاد، گفته است: بنرهایی که در سردر سینماها نصب شده بود حاوی تصویر بازیگر زن خارجی این فیلم بود؛ با وجود اینکه این تصاویر از طرف وزارت ارشاد تأیید شده بود و بنرها مجوز داشتند، مشخص نیست به چه دلیل حساسیتهایی نسبت آنها ایجاد شده بود که باعث شد به ناچار این بنرها تعویض کنیم.
او با بیان اینکه به ما اعلام شده بود باید این بنرها را عوض کنیم، تأکید کرده: ما این کار را پذیرفته بودیم و در حال انجام آن بودیم اما برای اتمام این کار در تمام سینماها، زمان بیشتری لازم بود که در این میان مأموران ادارهی اماکن نیروی انتظامی، بنرهای چند سینما را خودشان بریدند و پایین آوردند؛ در حالی که اگر فرصت میدادند، خودمان این کار را میکردیم.
این پخشکننده سینما همچنین درباره تأثیر تعویض بنرها و بیلبوردهای این فیلم اظهار کرده: واضح است که استقبال از این فیلم به خاطر عکس چهرهی یک خانم بازیگر نیست که حالا نبودنش به فیلم لطمه بزند. با کم و زیاد شدن این عکس لطمهای به کیفیت خود فیلم وارد نمیشود، بنابراین «اگر دوستان بگویند نباشد بهتر است، ما میپذیریم» و با احترام به قانون، تمام بنرها و بیلبوردهایی را که از نظر دوستان مشکل داشته باشد عوض میکنیم تا این سوءتفاهم برطرف شود.
او با اشاره به اینکه این اتفاق تنها در چند سینما از جمله آزادی و سپیده افتاده، گفت: بعد از تماسها و پیگیریهای ما، ادارهی اماکن نیروی انتظامی هم همکاری لازم را داشت و به ما فرصت تعویض باقی بیلبوردها را داد.
مدیر پخش شرکت رسانه فیلمسازان با تأکید بر اینکه «همهی کارهای ما از مجاری قانونی عبور کرده و در دو هفته اکران هم مشکلی نداشتیم» میافزاید: در این یکی دو روز احتمالاً عدهای از این تصاویر خوششان نیامده و آن را نامناسب تشخیص دادهاند که به هر حال الان این قضیه به خوبی و خوشی حل شده است. اگر از مجرای قانون وارد شویم و به قانون احترام بگذاریم، از اقدامات ناخوشایند جلوگیری میشود.
حبیب اسماعیلی با بیان اینکه «از کسانی که در مطبوعات برای این فیلم نقد مینویسند، خواهش میکنم آن را ببینند»، افزوده: معتقدیم این فیلم، فیلم شریفی است که به موضوعی انسانی میپردازد و صرفاً بُعد سرگرمی ندارد؛ چین فیلمهایی حداقل میتوانند بخشی از کسانی را که ماهواره میبینند، جذب کنند و مردم اوقات فراغتشان را با فیلمهای سینمایی خودمان پر کنند. به همین دلیل نیاز است که دولت هم در این شرایط از ما بیشتر حمایت کند.
پخشکننده «من سالوادور نیستم» در پایان میگوید: در اسفندماه که فصل مرده اکران است ما این فیلم را با اصرار و تماسهای مکرر سینماداران اکران کردیم که ریسک بود، اما حالا خود سینماداران راضی هستند و اگر فروش خوبی داشته باشد منافع آن هم متوجه تهیهکننده است هم سینماداران که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده و فیلم با استقبال مخاطبان روبرو شده است که خود نشان میدهد فیلم مبتذلی نیست. امیدواریم فیلمهای اکران نوروزی هم رکورد فروش را بزنند تا سال سینمایی خوبی را آغاز کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- گفتوگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره اکران نوروزی
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ به سینمای ایران امیدوارم
- گفت وگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره وضعیت این روزهای سینماها
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ سینما از مراکز تفریحی و تجاری امنتر است
- دستاورد ردهبندی سنی فیلمها به روایت یک تهیهکننده
- حبیب اسماعیلی: در جریان اکران، دزدی و دلالی وجود دارد
- حبیب اسماعیلی: برخی سرمایهگذاران سینمایی فقط دنبال گرفتن عکس یادگاری با ستارهها هستند
- انتقاد حبیب اسماعیلی از رویکرد برخی سرمایهگذاران در سینما
- انتقاد تند باشگاه خبرنگاران از فیلمهای تگزاس ،سلام بمبئی و…/با رقص مایکل جکسون می خواهند پول در بیاورند
- واکنش تند بازیگر داعشی تبلیغات جنجالی «به وقت شام» به انتقادات
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
متاسفانه فیلم را هنوز ندیدم،ولی همینکه آقا ی
عطاران عالیست، کافیست.