پخش کننده فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» دربارهی پاره کردن و تعویض بیلبوردهای این فیلم در چند سینمای تهران، توضیح داده است.
حبیب اسماعیلی در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا، در پی اتفاقاتی که دوشنبه ۱۷ اسفندماه برای بنرها و بیلبوردهای این فیلم در سردر سینماها افتاد، گفته است: بنرهایی که در سردر سینماها نصب شده بود حاوی تصویر بازیگر زن خارجی این فیلم بود؛ با وجود اینکه این تصاویر از طرف وزارت ارشاد تأیید شده بود و بنرها مجوز داشتند، مشخص نیست به چه دلیل حساسیتهایی نسبت آنها ایجاد شده بود که باعث شد به ناچار این بنرها تعویض کنیم.
او با بیان اینکه به ما اعلام شده بود باید این بنرها را عوض کنیم، تأکید کرده: ما این کار را پذیرفته بودیم و در حال انجام آن بودیم اما برای اتمام این کار در تمام سینماها، زمان بیشتری لازم بود که در این میان مأموران ادارهی اماکن نیروی انتظامی، بنرهای چند سینما را خودشان بریدند و پایین آوردند؛ در حالی که اگر فرصت میدادند، خودمان این کار را میکردیم.
این پخشکننده سینما همچنین درباره تأثیر تعویض بنرها و بیلبوردهای این فیلم اظهار کرده: واضح است که استقبال از این فیلم به خاطر عکس چهرهی یک خانم بازیگر نیست که حالا نبودنش به فیلم لطمه بزند. با کم و زیاد شدن این عکس لطمهای به کیفیت خود فیلم وارد نمیشود، بنابراین «اگر دوستان بگویند نباشد بهتر است، ما میپذیریم» و با احترام به قانون، تمام بنرها و بیلبوردهایی را که از نظر دوستان مشکل داشته باشد عوض میکنیم تا این سوءتفاهم برطرف شود.
او با اشاره به اینکه این اتفاق تنها در چند سینما از جمله آزادی و سپیده افتاده، گفت: بعد از تماسها و پیگیریهای ما، ادارهی اماکن نیروی انتظامی هم همکاری لازم را داشت و به ما فرصت تعویض باقی بیلبوردها را داد.
مدیر پخش شرکت رسانه فیلمسازان با تأکید بر اینکه «همهی کارهای ما از مجاری قانونی عبور کرده و در دو هفته اکران هم مشکلی نداشتیم» میافزاید: در این یکی دو روز احتمالاً عدهای از این تصاویر خوششان نیامده و آن را نامناسب تشخیص دادهاند که به هر حال الان این قضیه به خوبی و خوشی حل شده است. اگر از مجرای قانون وارد شویم و به قانون احترام بگذاریم، از اقدامات ناخوشایند جلوگیری میشود.
حبیب اسماعیلی با بیان اینکه «از کسانی که در مطبوعات برای این فیلم نقد مینویسند، خواهش میکنم آن را ببینند»، افزوده: معتقدیم این فیلم، فیلم شریفی است که به موضوعی انسانی میپردازد و صرفاً بُعد سرگرمی ندارد؛ چین فیلمهایی حداقل میتوانند بخشی از کسانی را که ماهواره میبینند، جذب کنند و مردم اوقات فراغتشان را با فیلمهای سینمایی خودمان پر کنند. به همین دلیل نیاز است که دولت هم در این شرایط از ما بیشتر حمایت کند.
پخشکننده «من سالوادور نیستم» در پایان میگوید: در اسفندماه که فصل مرده اکران است ما این فیلم را با اصرار و تماسهای مکرر سینماداران اکران کردیم که ریسک بود، اما حالا خود سینماداران راضی هستند و اگر فروش خوبی داشته باشد منافع آن هم متوجه تهیهکننده است هم سینماداران که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده و فیلم با استقبال مخاطبان روبرو شده است که خود نشان میدهد فیلم مبتذلی نیست. امیدواریم فیلمهای اکران نوروزی هم رکورد فروش را بزنند تا سال سینمایی خوبی را آغاز کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- گفتوگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره اکران نوروزی
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ به سینمای ایران امیدوارم
- گفت وگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره وضعیت این روزهای سینماها
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ سینما از مراکز تفریحی و تجاری امنتر است
- دستاورد ردهبندی سنی فیلمها به روایت یک تهیهکننده
- حبیب اسماعیلی: در جریان اکران، دزدی و دلالی وجود دارد
- حبیب اسماعیلی: برخی سرمایهگذاران سینمایی فقط دنبال گرفتن عکس یادگاری با ستارهها هستند
- انتقاد حبیب اسماعیلی از رویکرد برخی سرمایهگذاران در سینما
- انتقاد تند باشگاه خبرنگاران از فیلمهای تگزاس ،سلام بمبئی و…/با رقص مایکل جکسون می خواهند پول در بیاورند
- واکنش تند بازیگر داعشی تبلیغات جنجالی «به وقت شام» به انتقادات
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم






متاسفانه فیلم را هنوز ندیدم،ولی همینکه آقا ی
عطاران عالیست، کافیست.