پخش کننده فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» دربارهی پاره کردن و تعویض بیلبوردهای این فیلم در چند سینمای تهران، توضیح داده است.
حبیب اسماعیلی در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا، در پی اتفاقاتی که دوشنبه ۱۷ اسفندماه برای بنرها و بیلبوردهای این فیلم در سردر سینماها افتاد، گفته است: بنرهایی که در سردر سینماها نصب شده بود حاوی تصویر بازیگر زن خارجی این فیلم بود؛ با وجود اینکه این تصاویر از طرف وزارت ارشاد تأیید شده بود و بنرها مجوز داشتند، مشخص نیست به چه دلیل حساسیتهایی نسبت آنها ایجاد شده بود که باعث شد به ناچار این بنرها تعویض کنیم.
او با بیان اینکه به ما اعلام شده بود باید این بنرها را عوض کنیم، تأکید کرده: ما این کار را پذیرفته بودیم و در حال انجام آن بودیم اما برای اتمام این کار در تمام سینماها، زمان بیشتری لازم بود که در این میان مأموران ادارهی اماکن نیروی انتظامی، بنرهای چند سینما را خودشان بریدند و پایین آوردند؛ در حالی که اگر فرصت میدادند، خودمان این کار را میکردیم.
این پخشکننده سینما همچنین درباره تأثیر تعویض بنرها و بیلبوردهای این فیلم اظهار کرده: واضح است که استقبال از این فیلم به خاطر عکس چهرهی یک خانم بازیگر نیست که حالا نبودنش به فیلم لطمه بزند. با کم و زیاد شدن این عکس لطمهای به کیفیت خود فیلم وارد نمیشود، بنابراین «اگر دوستان بگویند نباشد بهتر است، ما میپذیریم» و با احترام به قانون، تمام بنرها و بیلبوردهایی را که از نظر دوستان مشکل داشته باشد عوض میکنیم تا این سوءتفاهم برطرف شود.
او با اشاره به اینکه این اتفاق تنها در چند سینما از جمله آزادی و سپیده افتاده، گفت: بعد از تماسها و پیگیریهای ما، ادارهی اماکن نیروی انتظامی هم همکاری لازم را داشت و به ما فرصت تعویض باقی بیلبوردها را داد.
مدیر پخش شرکت رسانه فیلمسازان با تأکید بر اینکه «همهی کارهای ما از مجاری قانونی عبور کرده و در دو هفته اکران هم مشکلی نداشتیم» میافزاید: در این یکی دو روز احتمالاً عدهای از این تصاویر خوششان نیامده و آن را نامناسب تشخیص دادهاند که به هر حال الان این قضیه به خوبی و خوشی حل شده است. اگر از مجرای قانون وارد شویم و به قانون احترام بگذاریم، از اقدامات ناخوشایند جلوگیری میشود.
حبیب اسماعیلی با بیان اینکه «از کسانی که در مطبوعات برای این فیلم نقد مینویسند، خواهش میکنم آن را ببینند»، افزوده: معتقدیم این فیلم، فیلم شریفی است که به موضوعی انسانی میپردازد و صرفاً بُعد سرگرمی ندارد؛ چین فیلمهایی حداقل میتوانند بخشی از کسانی را که ماهواره میبینند، جذب کنند و مردم اوقات فراغتشان را با فیلمهای سینمایی خودمان پر کنند. به همین دلیل نیاز است که دولت هم در این شرایط از ما بیشتر حمایت کند.
پخشکننده «من سالوادور نیستم» در پایان میگوید: در اسفندماه که فصل مرده اکران است ما این فیلم را با اصرار و تماسهای مکرر سینماداران اکران کردیم که ریسک بود، اما حالا خود سینماداران راضی هستند و اگر فروش خوبی داشته باشد منافع آن هم متوجه تهیهکننده است هم سینماداران که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده و فیلم با استقبال مخاطبان روبرو شده است که خود نشان میدهد فیلم مبتذلی نیست. امیدواریم فیلمهای اکران نوروزی هم رکورد فروش را بزنند تا سال سینمایی خوبی را آغاز کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- گفتوگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره اکران نوروزی
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ به سینمای ایران امیدوارم
- گفت وگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره وضعیت این روزهای سینماها
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ سینما از مراکز تفریحی و تجاری امنتر است
- دستاورد ردهبندی سنی فیلمها به روایت یک تهیهکننده
- حبیب اسماعیلی: در جریان اکران، دزدی و دلالی وجود دارد
- حبیب اسماعیلی: برخی سرمایهگذاران سینمایی فقط دنبال گرفتن عکس یادگاری با ستارهها هستند
- انتقاد حبیب اسماعیلی از رویکرد برخی سرمایهگذاران در سینما
- انتقاد تند باشگاه خبرنگاران از فیلمهای تگزاس ،سلام بمبئی و…/با رقص مایکل جکسون می خواهند پول در بیاورند
- واکنش تند بازیگر داعشی تبلیغات جنجالی «به وقت شام» به انتقادات
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود






متاسفانه فیلم را هنوز ندیدم،ولی همینکه آقا ی
عطاران عالیست، کافیست.